dimarts, de desembre 17, 2013

Pels camins, pistes i corriols del Montnegre 50km amb BTT

Dissabte decideixo anar a fer una volta amb BTT, volia fer un passeig petit per estira les cames ja que diumenge tenia cursa de muntanya. Així que surto des de l'església de Calella i vaig cap a la riera per anar al passeig de mar i arribar fins a Pineda. Pujo per la riera, com últimament faig, i arribo fins a sant Pere de Riu, des d'aquí agafo la petita pista que passa per cal Bec i arriba a un petit coll. La primera parada per mirar el mapa i mira sobre el mapa cap on vaig. Decideixo baixar per la pista cap a Sant Isidre i pujo per la pista que passa pel Pont Romà i en la segona pista que trobo a l'esquerra, enfilo cap el Turó Gros de Miralles on hi ha una torre de guaita. Aquí torno a trobar el PR C-146 i el segueixo direcció Tordera. Durant la baixada en despisto algun cop i acabo a la NII a l'alçada de fustes esteba. Aquí, un pel perdut, decideixo anar cap al Castell de Palafolls que és el punt més visible i després cap a Tordera. Segueixo la intuïció ja que he perdut les marques de PR i amb un pel de sort arribo fins el castell de Palafolls. Poc abans de pujar fins el castell trobo el GR-92 i les indicacions per anar cap a Tordera. Ja que estic a prop faig una visita al Castell i torno a l'encreuament per seguir pel GR-92 fins a Tordera.

El GR és una bona pista que baixa fins a trobar el polígon industrial. Aquí torno a perdre les maques i em despisto per les pistes i els carrers, però amb l'ajuda de mapa de l'alpina que tinc al mòbil, al final trobo les indicacions del GR cap a Tordera direcció Calella.

Abans de començar la pista, veig que m'he passat un pel fent un recorregut tant llarg i tinc la sensació que segur que diumenge en passarà factura a la cursa de la Neorural. Així que intento buscar el camí més plans i menys dur que em porti cap a casa. Al final després d'alguna volta trobo les marques del GR en un farola i segueixo per l'ampla pista molt ben senyalitzada, la pista puja suaument, passat per Turó de Ca l'agustí, el coll Pedreguet fins arribar coll de Can Burgada. Des d'aquí baixo un metres fins a retrobar un altre pista ampla que em porta fins a Sant Miquel de Vallmanya. Un petita església molt bonica. Sense deixar el GR i amb el cansament a les cames començo el camí que ara fa molta més pujada, tot i que fen unes bones llaçades per evitar més desnivell. Els quilometres i el desnivell ja es noten en les cames.

Un Cop dalt del Coll de Porc deixo el GR i decideixo baixar per Can Soler fins a Can Pallofa i tornar per la carretera fins a Pineda i pel passeig de Mar arribar a Calella!
Al final 50km i 1100m de desnivell positiu, cames dures... però feliç per l'esforç i per la bona ruta. Avui sobre la bicicleta he començat a pensar que poder algun dia hauria de fer el GR-92 fins a Castelldefels o alguna alternativa que em porti des de Calella fins a Castelldefels per muntanya. Projectes a estudiar per poder fer a l'estiu...






Castell de Palafolls






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada