dissabte, de gener 10, 2009

Morella + nous invents + programari lliure = + continguts.

Avui excursió des del aparcament de la carretera de Palau novella que hi ha a l'alçada de les antenes, fins el cim de la Morella (593m). Un dia gris, fred a estones pluja i a estones sol... un núvols espectaculars (com diria aquell de Polònia)... un excursió molt curta però que esta be per estira les cames i tenir unes vistes impressionants sobre el mar, el delta del Llobregat. Maquina de fer fotos amb ma i un nou "company" d'excursió...

Els i les que hem coneixeu sabeu que m'agraden molt les "joguines electròniques"... i aplicat a la muntanya sempre m'ha agradat poder tenir un GPS. Els preus son desorbitats... i això sempre ha estat el gran problema... però degut a haver entrat el mon del programari lliure, tenir un company de feina que fa poc s'ha instal·lat un GPS el seu Nokia (es molt més senzill i ets pots instal·lar un nevegador de cotxe, etc... ja que tenen un sistema operatiu propi que ho permet i que no es el cas del meu mòbil senzill tot i ser multimèdia.) Desprès de buscar per la xarxa i aprendre una mica d'uns quants programes.... he convertit el meu mòbil amb un GPS per nomes 30€. Així he comprat per ebay un receptor de GPS per Bluetooth ultima generació.

Receptor.

Així he instal·lant un aplicació lliure i gratuïta que funciona sota JAVA i que es diu Trekbuddy i he aconseguit tenir un GPS per anar per muntanya, que res te que envejar els GPS de Muntanya... carregar mapes (alpina en el meu cas) per seguir rutes i camins a tot color i amb molta definició, calcular recorreguts, alçades, desnivells...

El meu mòbil amb el mapa alpina del Garraf Carregat i navegant.

L'aplicació també et permet personalitzar i dissenyar pantalles per recollir les dades, i ara m'estic dissenyant una pantalla de dades personalitzada per les meves activitats.

La me pantalla de dades, en Procés de disseny... Versió Beta.

Així aquesta aplicació et permet guardar rutes, punts de interès que desprès aniré pujant el portal de rutes Wikiloc Així la finestra ampli el seu contingut, i aniré penjant els recorreguts de les excursions. Ja no nomes per intentar que els lectors de la finestra sigui companys i companyes de excursió virtuals, si no que també us animeu anar a descobrir...

Recorregut de l'excursió Morella-Aparcament.



+ informació de com instal·lar, fer mapes, etc... a la web i fòrum del programa on podeu descarregat tot el que cal. (hi ha secció en castellà) un fòrum on hi ha molta ajuda e informació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada