dimecres, de març 13, 2013

Cursa de les Fonts 2013 (Xerta)

Diumenge 10 cap a Xerta, tocava fer la cursa de les fonts, una cursa que forma part de l’Ultra Trail de les Fonts que són 3 etapes en tres dies que combinen un cursa nocturna de 23km divendres, un trail de 70km dissabte i una cursa de 27km diumenge. Hi ha les màquines que fan tota l’UT de les fonts sencera, les 3 etapes i després hi ha els mortals que fem alguna de les tres etapes per separat. Jo vaig decidir fer la cursa de diumenge, també amb la intenció de conèixer una mica el terreny per si l'any vinent m'animo a fer l'animal...

Així que diumenge cap a Xerta, amb una bones setmanes d'entrenament i amb moltes ganes que sortís bé. Les sensacions eren bones i el turmell, tot i que no estava del tot recuperat, semblava que em deixaria fer una bona cursa. Sortim, a les 8h, prop de 250 corredors/es. Ràpidament em poso a bon ritme, al primer quilòmetre vaig a 4 minuts/km i em trobo bé i còmode. Poc a poc comença la pujada i vaig fent sense aturar-me i dosificant. Corriols amb pedra solta, algun tram de pista on vaig bé. Primer avituallament i bones sensacions. Cap al quilòmetre 5 primera pujada i a ritme dins d'un gran grup de corredors. Arribem a dalt i la primera baixada tècnica, on em deixo anar i tot va bé! Content que pugui anar a tope! Després de la baixada tècnica cap al quilòmetre 7,5 i en un tram pla que vaig a ritme per agafar uns corredors que tinc davant...... el turmell no respon i es gira tot. rebrincada i torno a veure les estrelles... m'aturo i no puc recolzar el peu... poc a poc vaig fent .

Em plantejo no seguir, abandonar. Però crec que em passarà i em recuperaré. Segueixo com puc i vaig acumulant quilòmetres m'ho prenc més com una excursió per conèixer el terreny a l'hora que el mal creix i veig que ha estat una mala idea seguir.... A les pujades puc anar fent, però les baixades tècniques es fan molt dures ja que les haig que baixar caminant... Vaig fent, però pateixo més que gaudeixo... Ens els últims quilòmetres, en els terrenys plans puc estirar bé la pota ja que al no posar pes sobre turmell aguanta. Així que fent l'últim esforç arribo a Xerta 4h després de sortir quan tenia pensant fer-ho entre 3:15/3:30h amb el turmell com una pilota de tenis i tocadet mentalment! Gràcies a totes els corredors que a l'avançar-me s'interessaven pel meu estat i m'he oferien ajuda! Diu molt d'aquest mon i d'aquestes curses per les muntanyes. Tot i que com sempre hi ha algú que trenca la norma i em vaig trobar-me amb un "personatge" que a l'avançar-me em va dir "deja de hacer comedia que no debe haver estado para tanto, deja de hacer comedia...." sense comentaris. Així que després d'aquesta cursa i d'aquest inici de temporada, on no he acabat de recuperar-me des de la rebrincada del neorural del desembre, toca aturar-se i fer una bona recuperació. Cancel·lar els propers plans i refer l'agenda, no podré córrer la marató de la vall del Congost, però cal aturar-se per recuperar bé turmell. Seguim i seguirem!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada