dimarts, de març 04, 2014

i més Montnegre en BTT, pensant en projectes per l'estiu...

I una nova ruta pel Montnegre, amb alguns trams nous i enllaçant trams d'altres rutes dissabte vaig fer un volta llarga pel Montnegre de 50km amb BTT. Cada dia passo més temps sobre la bici, també obligat per que arrossego un refredat que no em deixar entrenar. Així que després de prop de 10 dies sense entrenar vaig agafar la BTT i cap al Montnegre.
Surto des de l'església de Calella i vaig a buscar el passeig de Mar, passant per la riera de Calella. Faig tot el passeig fins a pineda, veig que vaig be, tot i seguir amb la tos i enfilo la carretera vora la riera de Pineda i per seguir pujant fins Sant Pere de Riu, tot aquest tram per carretera. Després de Sant Pere de Riu agafo el segon trencall a la dreta, marques de ruta en BTT i que passa per la masia de Cal Bec, després de la masia hi ha un tram que sempre em fa posar el peu a terra. Arribo el coll i segueixo a esquerra per la pista ampla per després tornar agafar el primer trencall a l'esquerra per fer una pista que porta fins la pista on retrobem el PR C-146 que em porta fins a l'encreuament de Quatre camins. Des de quatre camins decideixo agafar la primera pista a la dreta, que mai havia fet i vaig mirant el mapa de l'alpina que duc al mòbil, per anar fins la primera pista que puja a l'esquerra i que deixa el PR i enfilem un l altre pista que em porta al GR-92 sobre Sant Miquel de Vallmanya. Aquí decideixo seguir el GR-92 direcció Hortsavinya. El GR surt a l'esquerra per una pista estreta i amb molt desnivell en el seu primer tram i que poc a poc i fent algunes llaçades em porta fins el Coll de porc. Des del Coll de Porc, després de la primera parada i veure que vaig be, decideixo seguir tot el GR-92 per anar fins a Sant Martí de Montnegre. Així que em torno a pujar a la bici i pista amunt. Els primers metres, la pista, planeja però ràpidament comença a pujar fins a trobar un tram de pista encimentada que és la part més dreta del camí. La pista puja sense donar cap treva fins la petita ermita de l'Erola.
Des de l'Erola fins a Hortsavinya no deixo el GR-92 i faig la segona parada, per mira el mapa i fer algunes fotos. Sense encantar-me gaire segueixo el GR que em porta fins Coll de Can Benet i sense gaire misteri i amb algunes pedalades, faig els 6 km més que em porten fins a Sant Martí de Montnegre. Passo per Sant Martí de Montnegre sense aturar-me i segueixo el GR-5, per la pista ampla, fins a la Creu d'en Ginestar on decideixo anar en direcció cap a Vallgorguina deixant el GR-5. En pocs metres de pista torno a trobar el GR-92 que em porta fins el coll de Can Poliva. Des del coll deixo el GR i vaig direcció Cal Pareire. Passat al Veïnat de Cal Pareire arribo el coll de Senis i aquí agafem la pista amb indicacions de Sant Iscle que ràpidament i tot en baixada em porta fins a Sant Iscle. Des de Sant Iscle agafo la Carretera fins a Sant Cebrià, algun dia investigara algun tram que uneixi aquest dos pobles per no fer la carretera, i vaig a buscar el camí vora la riera que volta tot el poble i que em porta fins la pista que puja cap el coll de l'Era d'en Mora. Faig l'ultima pujada de la jornada, on ja tinc les cames cansades, i un cop dalt de coll de l'Era d'en Mora baixo per la pista de la riera de Calella i arribo un altre cop a Calella.

Una bona sortida pel Montnegre, ple de pistes i racons.


Coll de Porc
Hortsavinya
Coll de Can Benet
Turo de l'Home... algun dia des de Calella?
Veïnat de Cal Pareire




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada