dimecres, de desembre 07, 2005

Pic de la Dona 2704m

S’ha acabat la temporada de córrer per les muntanyes i hem començat a lliscar per sobre la neu, caminar i gaudir els primers paisatges nevats de la temporada d’hivern. Ahir que no tenim res a celebrar, vam marxar cap el Pic de la Dona (2704m) un cim que es força fàcil, tot un clàssic per a iniciar-se en l’esquí de muntanya (pujar una muntanya amb esquís utilitzat unes pell de focs per no relliscar i un cop ja ets a dalt, treus la pell de foca i baixes esquiant).
Sona el despertador cap a les 6:30h fem el mandrós, sobre tot l’Eva, esmorzem i cap el cotxe. Tot el camí amb sol encara que amb molt de vent.
La sorpresa, arribem a Setcases i ja esta nevant, pugem fins l’aparcament de les pistes de valleter2000. Segueix nevant, ens equipem, preparem els esquís amb les pells de foca i a estrenar la temporada. El camí sort per darrera del edifici del restaurant de vallter2000 (2155m) i seguim en direcció la portella de Mentet (2409m) la neu es tova i te un bon gruix de neu nova. Poc a poc arribem a la portella on el vent ja començar a fer presencia, es fa present tan per la seva intensitat com per la falta de neu a la carena. Des d’aquí es segueix la carena fins a un petit cim a 2551m i d’aquí la llom final fins el cim del Pic de la Dona. Des de la portella trobem molta pedra encara que en cap moment deixem de pujar amb els esquís. Un cop el cim, un vent impressionant, decidim baixar cap a la vall de xemeneia per retornar el aparcament, anem amb un grup que ens convidant a baixar per una pala que diuen que esta impressionat sempre. Pero tot resulta ser una enredada, ja que amb la nevada, la neu acumulada nova, i la poca visibilitat de la boira es impossible trobar l’entrada a la vall. Encara que la inestabilitat de la neu nova i la verticalitat fa que la baixada sigui perillosa. Així que tornem a remuntar el que havíem baixat, tornem el cim i comencem a baixar per on havíem pujat. Ara si que la manca de neu ens fa baixar amb els esquís a l’esquena, es podria anar baixant sobre els esquís, encara que amb un 95% de rallades i que una caiguda en aquesta pales pedregoses et poden fer molt de mal. Baixem fins a uns 100m avanç de la portella, ens calcem els esquís, neu pols i nova i avall!!
El primer cim de la temporada amb esquís, cansats i cap a casa!