dimarts, d’agost 13, 2013

Pirineus 2013 (V) Mont Perdut 3355m i Pico Custodia 2519m (26/07/13)

Sortim del refugi de Goriz cap a les 6:45 del matí, després d'esmorzar i preparar les motxilles. Enfilem el camí de la ruta normal. Anem a bon pas i anem pujant els diferents esglaons i superant algunes plaques de neu. Quan estem pujant les últimes rampes abans del “lago helado” per la zona de la “faja roya” veiem ja els primers excursionistes que estan a punt de fer cim per la zona de “la escupidera”. Al “lago helado” ens posem la jaqueta, mengem alguna cosa i enfilem l'últim tram fins el cim. La pujada per la zona de la canal es fa pesada per les pedres i el vent que bufa. Arribem als peus de la placa de neu del final de la canal. Aquí ens posem els grampons i enfilem l'últim tram molt exposat pel vent que bufa i la neu dura del matí. Passem la placa de neu i arribem al cim sols, gaudim dels cinc minuts de soledat i del moment d'estar a 3355m en el tercer cim dels Pirineus fins l'arribada de més gent. Fem fotos i contemplem els cims dels voltants. Baixem cap el refugi i a les 12:45 ja hi som. Com que estem una nit més al refugi i no sabem estar tranquils decidim, després de menjar uns mítics “huevos con jamón”, anar a fer una petita excursionista fins al cim de Custodia (2519m) on és veu bona part del barranc d'Añisclo, Ordesa.... Fem temps fins l'hora de sopar i cap a dormir.