dissabte, d’agost 03, 2013

Pirineus 2013 (I) Aproximació Refugi Àngel Orús 2115m

Sortim cap al Pirineu, aquest any volem anar a fer dos cims que l'any passat ens van quedar a la llista i que per manca de lloc als refugis no vàrem poder fer. Així que amb les reserves prèvies fetes ens dirigim al primer objectiu: Posets, el segon cim més alt del Pirineus i que cap dels dos mai havíem intentat.
Primer dia, després d'una parada a Benasc per fer la típica visita al Barrabés, anem cap a Eriste per pujar per la pista fins l'aparcament de la pleta de l'Estalló.
Carreguem les motxilles i cap a dalt a primera hora de la tarda. El camí segueix el GR 11.2 i el PR HU-36 sempre vora el riu que baixa ben ple. El riu forma moltes cascades i hi ha aigua per tot arreu, tots els torrents porten aigua i fins i tot alguns trams del camí són ara petits rierols. El camí puja sense gaire descans i en prop de 1:45h arribem al refugi. Un refugi al final de la zona de bosc i al principi del paisatge més alpí. Ens registrem i a esperar fins l'hora de sopar, aprofitant les estones de Sol, el wifi de refugi, mirant mapes i llegint les revistes de muntanya, veiem un cabirol prop del refugi i passem l'estona observant els ocells i les seves acrobàcies... Sopem a les 19h, fem fotos a la lluna plena i a fer temps per anar a dormir que a les 6h sona el despertador. Vida de refugi d'alta muntanya....