dimarts, d’octubre 14, 2014

Trail Bisaura 21.3km i 2200 acumulats

I sense mantenir gaire, l'equip de trail dels Maduixots sortiem cap a Sant Quirze de Besora el passat diumenge. Aquest cop tocava la II edició del Trail de Bisaura, una cursa que l'any passat ja vaig mira però que per dates no vaig poder fer. De camí cap a Sant Quirze plou durant tot el camí i pinta que almenys el terreny estara mullat i divertit. Mirem el radar i te molta pinta que a l'hora de sortida la tempesta marxara, tot i que deixara la muntanya ben xopa. Arribem al poble amb molt de temps i recollim els dorsal, com anem amb temps fem un Coca-Cola al bar de la plaça per fer temps i també, com sempre, comentar com va la colla.
Cap a les 9h ens anem a caviar i cap a la sortida, ens col·loquem davant de tot. Després d'estudiar el perfil la meva estratègia és sortir ràpid els primers 5 quilometres, ja que hi ha poc desnivell, fer la primera pujada a bon ritma i arribar amb prou pota per fer la segona meitat de la cursa amb un ritma intens i donar gas a fons des del últim gran cim de la cursa. Arribo be de moral i em trobo be tot i que no he pogut entrenar com hagués volgut aquestes ultimes setmanes.
Sortim pels carrers de Sant Quirze i ràpidament entrem en una zona de pistes, el Marc ja em diu que començara a un ritma més tranquil i jo sense adonar-me estic el desè de la cursa, poder he sortit un pel massa ràpid, però veig que vaig be sense ofegar-me. Fem un tram de pista i agafem un petit camí i ens trobem el primer tram amb fang. Pujades suaus, travessem l'antiga carretera i cap el castell de Montesquiu, des d'aquí baixada curta fins el primer avituallament i segueixo a bon ritma per uns trams de pistes i corriols fins l'inici de la primera gran pujada que ens espera amb una porta de l'infern! Aquí una rampa plena de fang fa difícil la pujada i cada dos passes endavant fas tres enrera, al final de la pujada ens trobem amb els diables animant amb els timbals i les forques. Des dalt de la pujada hi ha unes grans vistes. Des del turó seguim per la carena direcció el castell, un camí molt bonic amb unes vistes espectaculars, amb algun tram amb cordes i d'altres de grimpada, escales i trams amb alguna grapa que et porten fins el cim on hi ha el castell de Besora. Al cim hi ha el castell on dos Miquelets et donen al benvinguda a cop de fusell. Fem la Volta al castell i cap a Santa Maria de Besora, que marca mes o menys la meitat del circuit. Com ser que tenim l'avituallament a tocar, em prenc "gel" que porto. Arribo a l'avituallament dos gots i segueixo. Primer un llarg tram de pista on cal prema les dents per seguir a bon ritma, principalment la pista fa baixada amb algun tram pla que és fa un pel llarga fins que arribem a una riera. Des d'aquí baixem fins el peu d'un bonic salt d'aigua on tornem a tenir un altre avituallament. Realment a nivell d'organització de la cursa esta molt i molt be! Des de l'avituallament al peu del salt d'aigua seguim pel mig de riu per iniciar la darrera gran pujada, en algun tram molt vertical i en altres que et deixar corre i que sense adonar-te et puja fins un coll, que és el punt més alt de la pujada. Aquí trobem el penúltim avituallament i em llenço de baixada amb la pota que em queda per fer els últims 6 quilometres. Les potes responen be i baixo amb seguretat tornant a tenir bones sensacions, tot i que sense anar encara el 100% a les baixades. Una baixada molt i molt guapa per un terreny de pedres i roques que ràpidament ens deixar a l'alçada del darrer avituallament i on només falten un parell de quilometres, amb alguns bons regals. Un parell de petits turons ens separant de la meta. Amb bona pota i descansades intento no baixar el ritmar. En aquest últims dos quilometres intento donar tot el gas que em queda. Arribo molt be al poble de Sant Quirze amb 2:31:35 i amb 21.3km i 2200m de desnivell acumulat.
Molt content del temps, quatre minuts després entra el Marc, menjar alguna cosa i dutxa i cap a casa.
Aquesta és una cursa que m'ha deixat molt bon regust de boca en tots els sentits, l'organització un 10, el paisatge i els racons també un 10 poder caldria mira d'evitar alguns trams de pista. Però una cursa que espero l'any vinent tornar i fer la cursa de 44km que segur que pinta igual de be.
Propera parada amb moltes ganes: diumenge vinent 19/10 a Pineda de dalt, aquest any faré la mitja.