dilluns, d’octubre 17, 2005

El Cadi solitari

Ahir excursió per serra del Cadí, per un indret solitari, ja que si tens una mica d’imaginació i no vas els indrets Pedraforca (on hi ha tothom) tens paisatges molt màgics i bonics per gaudir. Així doncs cap a les 10h del mati sortim del poble de Josa resseguim el camí del GR-150.1 direcció el coll Jovell, d’aquí es puja pel dret seguint les marques del GR i PR. Pujada una mica perdedora si no s’està atent a seguir les fites i les marques pintades de groc i blanc (PR) o vermell i blanc (GR).
El camí cada cop puja més, fins a un tram que has de fer servir les mans (no arriba a ser una gran grimpada). Un cop superada aquest petit dificultat arribem a un pla, a la grallera gran del boixeder. La pujada final fins el pic de les tres canaletes (2608m) es per un prat que va pujant poc a poc, fins assolir el cim i des d’on es contempla la gran muralla nord del Cadí. Des d’aquí només cal seguir carenant per la part més alta de la serra del Cadí. Nosaltres volíem anar fins el cim de la canal baridana (2643m) al final vam arribar fins el cim puig de les gralleres (2917m) desprès de 4 hores. Fins el cim de la canal baridana encara s’ha de baixar el coll i remuntar l’ultima pala. Foto de rigor el cim i a desfer el camí fet. Per evitat tornar a pujar els cims que havíem deixat, vam baixar fins el coll de la canal del toll 2516m i vam borrega fins la grallera gran del boixeder on el camí comença a baixar amb un forta pendent, desprès del tram més complicat de la baixada un petita pedrera i de roca molt bona t’estalvia un bon tros de baixada feixuga. Ja el coll jovell i cap a Josa. Prop de 7h de camí 1312m de desnivell positiu, amb la companyia de algun volto i un petit grup de isard.