diumenge, de febrer 17, 2008

Empedrats, una bonica excursió.

Fa uns dies li parlava a l'Eva d'un tram de la Núria-Queralt, on es fa de nit i és la part més complicada de tot el recorregut, ja que baixes pel mig d'un petit congost amb aigua per tot arreu. En diuen Els Empedrats. L'Eva coneixia aquell indret de fer excursions fa alguns anys tot i que no ho tenia molt clar, fins que ha vist les fotos avui.

Jo tenia ganes de tornar a fer aquell camí abans de la propera edició de la Núria-Queralt. Dissabte no era l'objectiu, ja que volia provar de pujar al Pic de Cabirols i al Cim de la Canal Baridana des del Coll de les Bassotes. Però el glaç a la pista em va fer canviar de plans.
Així que cap al veïnat de l'Hostalet, punt de sortida d'aquesta excursió i lloc on hi ha l'avituallament de la N-Q.

Aquí deixo el cotxe i començo a resseguir el camí del PR-125 que puja pel mig de la vall, vaig amb el trípode i vaig fent proves amb la càmera, miro amb els binocles les parets a la caça d'algun ocell i poc a poc vaig fent. També hi ha temps per recordar els moments més dur de la N-Q. Va ser en aquest tram que vaig estar apunt de retirar-me....

Després de descobrir l'encant dels Empedrats segueixo pujant fins el refugi Sant Jordi a 1556m. Un gran faig em dóna la benvinguda, tot i que ara està totalment despullat pel fred de l'hivern. La tornada la faig pel mateix camí tot i que és un bona alternativa seguir el PR C-125 que em sembla et deixa el punt de sortida.

Una excursió de prop de 4h amb aturades, fotos, menjar, etc... i uns 700m de desnivell positiu.
Això sí, de pujada pels Empedrats cal anar a veure el Bullidor de la Llet... jo el vaig passar de llarg tot i que està indicat i després l'Eva m'ha dit que val la pena anar-hi a fer una ullada.

Aquí us deixo amb alguns moments.











3 comentaris:

  1. Fuá! Comences a treure partit de la càmera, eh...!! Jo encara no l'he practicat gens :(

    ResponElimina
  2. Uff, impresionant!!
    Ostres això ho he d'anar a fer, ja que jo si que vaig passar ven fosc a la N-Q i no vaig veure'n res de res!!!
    Les fotos és veritat que han quedat genials!!
    Ja te la deixa Eva la càmera??

    ResponElimina
  3. Quin país més maco, el nostre!
    No cal anar tant lluny per trobar racons de pel·lícula, oi?
    Les fotos són precioses :)

    ResponElimina