dijous, d’octubre 06, 2011

Pic de salvaguardia 2738m

La llum entra per la furgoneta, és hora d’aixecar-se, mirem el rellotge i ja fa 10h que dormim... així que el diumenge decidim, gràcies a la recomanació del Miquel, pujar al cim de Salbaguardi de 2738m. Desmuntem la furgo i cap al “Plan d’Están”. Esmorzem esperant que el sol escalfi i enfilem el camí que puja cap al Portillón de Benás i el port de la Pica (port per on el 1994 amb la unitat de pioners vam travessar des de la vall d’Aran per venir a fer l’Aneto)
Seguim el camí que ràpidament empalma amb el GR-10 i que sense deixar-lo puja sense deixar descans. Això si, les vistes que poc a poc vas guanyant, a mida que pugem son increïbles. Davant nostre podem contemplar tota la Maladeta i l'Aneto amb el seus Glacials.
Anem pujant i poc abans del portillon veiem un parell de marmotes prenent el sol.
Passem pel Portillon de Benás i seguim pel camí cap el cim on els últims metres són força verticals, tot i que el paisatge fa que tot sigui més fàcil. També ens acompanya un bon grapat de voltors.
Fem cim amb companyia d’uns Valencians on una d’ella demostra la seva “estima“ a la llengua dels Països Catalans i de molts francesos que venen de l’altra vessant del pirineus. Una estona, entrepà de tomàquet, formatge i tonyina i cap a baix amb les millors vistes del macís d’Aneto-Maladeta i de tota la vessant francesa.

Cap de setmana per les valls de Benasc, intens, de molta muntanya, molt desnivell, que cada dia, tot i que sembli impossible, enganxa més... “ Gràcies per la paciència ;) ”

Aneto

Salbaguardia

Cadira per contemplar la immensitat