dissabte, de desembre 17, 2011

BTT pel Ripollès oblidat i records per seguir la Lluita!

Divendres dia de festa a la feina i ganes de fer muntanya. La meteo deia que faria mal temps, aixi que deixem els esquis i puju la bici a la furgo i cap a Sant Joan de les Abadesses per trobar-me amb el Xori i sortir amb bici. Fa un matí fred i tapats. Pugem a la bici i decidim anar cap el monòlit on van trobar a Xirinacs i que jo encara no havia visitat. Aixo ens va fer recordar quan amb el Xori, durant la darrere plantada que va fer a la plaça sant Jaume, al pujar al Montardo amb esquis varem desplegar una pancarta de suport a Xirinacs. Primer per un petit tram de la ruta de ferro i després per molts corriols i pistes varem anar fins em monòlit de Xirinacs, fotos i unes grans vistes, però també espai per reflexionar i pensar que cal seguim trobant figures com les del Xirinacs per seguir construint país, que cal persones que posin per davant de tot el compromís amb les idees, el país i els interessos col·lectius per sobre de tacticismes, sigles... tenim pressa, molta pressa i hem de seguir la lluita amb el mateix compromís i esforç! Tornem a les bicis i seguim la pista, que puja sense treva fins el coll de Jou, menjar i a buscar un corriols que surt des del refugi de Sant Jordi marcat amb color grog i que baixar fins l'ermita del camí vell del Taga. Baixem a voltes sobre la bici i a voltes a peu. Un cop a la pista emportlanada ja baixem fins a Ogassa. D'Ogassa baixem per una variant de la ruta del ferro que poc a poc deixar de ser pista per convertir-se en un corriol de baixada on mes d'un cop posem el peu a terra i on per un moment he perdut el control de la bici i he vist de prop el terra... I el camí acaba en una pista que en un parell de kilòmetres ens porta un altre cop a Sant Joan. Plat de pasta per dinar i cap a casa. Amb les cames cansades però amb moltes coses pel cap moltes lluites per retrobar!