divendres, de novembre 08, 2013

Tuca de Culebres 3051m i Tuca de Balliberna 3056 (Tardor al Pirineu II)

Dissabte 2 de Novembre ens aixequem a l'aparcament del Refugi de Conangues i marxem cap l'estany de Llauset. Allà ens esperen la Montse i el David. Esmorzem amb la calma i preparem les motxilles. Sortim cap al cim direcció el coll de Llauset seguint el GR-11. El camí voreja tot el llac, de punta a punta. Al final del llac la vall és més estreta i ens trobem amb el desviament per on segueix el GR-11. Nosaltres seguim camí el Coll de Llauset per una pujada pronunciada que sense descans puja fins el coll. Al coll mengem alguna cosa i anem a buscar la cresta sud que ràpidament puja i puja, a voltes ajudats per les mans, fins el coll que hi ha poc abans del cim de la Tuca de Culebras. Des d'aquí una petita grimpada amb algun pas de II ens porta fins el cim del la tuca de Culebras 3051m el primer 3000 de la Montse i el David.
Des d'aquí toca fer el pas de "Caballo" un pas sobre una afilada cresta que és una gran placa de calcari inclinada que uneix els dos cims. Jo m'ho miro i m'ho penso i decideixo anar per la zona inferiro del pas que no esta tant exposat i és molt més fàcil. La Marta, la Montse i el David fan el pas sense cap problema a l'hora que jo els espero a l'altre canto, fem l'ultima petita grimpada per guanyar els metres de diferencia entre cims que son una petita grimpada. El cim és estret i afilat però amb unes grans vistes, tot i que hi ha un gran núvol dalt de l'Aneto.
Decidim fer un circuit circular i baixem per al vessant nord-est cap el Estanyets de la coma Arnau on dinem i seguim el camí fins a tornar a agafar el GR-11 que baixa fins l'Estany Botornàs i passa al costat de la Cabana de Botornàs fins a baixar fins l'inici de l'Estany de Llauset i el desviament que el matí havíem passat. Des d'aquí desfem el camí cap que voreja el Estany de Llauset fins l'aparcament.

-Falta darrer tram de tornada des del desviament fins l'aparcament que és el mateix que la pujada-

Vista de la Tuca de Balliberna des del tuc de Culebres amb el pas de cavall.