dimecres, de gener 29, 2014

Volta a la Mola (12/01/2014)

Una matinal pel parc natural de Sant Lloreç de Munt. Sortim des del final de l'urbanització de Matadepera, per una aparcament per on passa el PR 31 "Camí del Monjos". Així que iniciem l'excursió seguim el PR fins al dipòsit de sobre l'urbanització. A poc metres del dipòsit, deixem el PR i agafem el camí ampla que surt a la dreta al costat dels pals indicadors. Seguim el camí més fressat i que fa pujada i ens porta fins el coll del Malpàs. Seguim fins a la Castellassa de Can Torres passant pel Pas de Malpàs. Un pas aeri amb bones vistes. Des de la Castellassa agafem la canal Gentil (bonica i no molt complicada) que ens porta fins el camí de la senyora. Quan trobem el camí de la Senyora, busquem un corriol poc marcat que puja pel dret i que ens porta fins el camí de la Font Soleia. El camí de la Font Soleia el seguim direcció la Cova de les ànimes passat per sota dels grans parets que hi ha. Molta boira que no ens deixar contemplar les vistes, tot i que també te el seu encant.

Des de la cova de l'ànimes enfilem per la canal que ens porta fins la carena de la cova de les ànimes. Dalt de la Carena contemplem ja el cim de la Mola entre les boires i els núvols alts. A l'alçada de la font del saüc (que ens desviem una mica del camí per visitar) agafem una amagada canal que ens porta ràpidament fins el últim tram que ens porta al cim de la Mola. Molta gent, massa... que fa que ens estiguem poca estona dalt del cim i baixem ràpidament.

Des del cim baixem cap Morral del Drac i des del moral del drac agafem el camí que baixa cap a Can Robert, passat per forn de calç. Quan el camí es fa més ampla cal mantenir l'alçada i deixar el camí de Can Robert per anar cap a l'aparcament de Can Pobla i des d'aquí anar cap el Cavall Bernat i després pujar per la canal que ens porta per el sector d'escalada de les gralles i al cim de la toca de l'esquirol i el pla dels escorpins per tornar agafar el camí dels monjos per sobre de la canal dels monjos i baixar fins l'aparcament des d'on hem sortit.