dilluns, de juny 21, 2010

Cadí, molts colors i silencis.

Desprès d’una setmana plena de camins i fins i tot amb la vista posada a tornar el mon laboral, decideixo escapar-me a les muntanyes. Passar la nit allà i després pujar alguna muntanya, vaig cap a Andorra i dormo a la zona d’ordino. Plou tota la nit i quan sona el despertador segueix plovent... però realment no era pluja, si no neu! avui a un dia del solstici d’estiu esta nevant a 1200m a Andorra.... increïble...
Plego la furgo i cap a casa, fa un dia de gossos... de camí cap a casa i després de passar la frontera veig que a Catalunya fa un dia increïble... paro a la carretera, reviso els mapes de muntanya del mòbil i el disc dur del cervell i decideixo recuperar un antic projecte de pujar a la el cim de la Canal Barinada per la vessant nord.
Aixi cap a les 2/4 de onze soc el petit poble de “el Querforadat” a 1400m, en vesteixo agafo tot el necessari i a fer camí. Sort del GPS del mòbil amb el mapa, ja no hi ha cap indicació i existix un entremat de pistes i camins que com puc vaig seguint (tot i alguns despistes). Camí solitari i bonic, amb unes vistes increïbles de la muralla nord del Cadí i les seves canals. Arribo el peu de la canal Barinada amb alguna placa de neu. una pujada molt cansada per la pedra, la neu... i on trobo a faltar els pals que he decidit deixar el cotxe... Després de 3h ja soc al cim del puig de la Canal Baridana 2653m. Fotos, menjar i cap el cim de la Canal de Cristall seguint el GR 150.1. Faig cim i cap el prat de Cadí per la Canal del Cristall. Baixo poc a poc i de sobte veig que encara queda molta neu, que fa anar amb molt de compte la baixada i anar poc a poc. a mitja canal la neu desapareix i segueixo el camí que en porta el Part de Cadí i des d’aquí resseguint el camí del PR C-121 arribo el coll de Pallers on deixo el PR i agafo el GR150 direcció “Querforadat” un tram del GR que cal anar amb els ulls obert per poder seguir les marques del camí bo. El final 6:50h de camí, 1600m de desnivell i tot ordenat...

Per visualitzar la ruta feta:
Album de fotos de la sortida: