dimarts, de novembre 20, 2012

Montserrat, Desdentegada i Conglomerat: guerres de roca!

Des de fa molt temps, que tenia ganes de tornar a escalar en aquest sector de Montserrat, només havia escalat allà un vagada fa molt de temps però vaig tenir molt bones sensacions. Les vagades que he fet excursions per la zona sempre he pensat que havia de tornar a escalar en aquelles parets.

Així que dijous, dia de Vaga General, vaig aprofitar per anar cap Montserrat a escalar. Aquest cop amb la Carol. Tot i que jo no acabava de trobar-me massa be, les ganes d'escalar van poder més!

Arribem a l'aparcament del Vermell del Xicarró i agafem el camí cap el sector de desdentegada. (Ressenyesa la web de Kpujo) Amb 30 minuts llargs som a peu de paret i preparant material per fer les primeres vies més fàcils del sector. Comencem per un parell de IV+ (20 i 21) que estén molt be per tornar a agafar-li el to al conglomerat. Seguim per un V (19) de la mateixa tònica. Tres vies molt equipades i d'uns 20m.
Després varem anar a les vies de l'esquerra que son molt més llargues, gairebé 30m. Tot i que queien alguna gota, no acaba de mullar pruo la paret, comencem per un V+ (17), passem a un altre V+ (16) i ja després de aquest cinc vies fem un 6a (15). Totes aquest vies son vies sostingudes amb algun pas tècnic, però que son molt més de resistència. Encara amb més ganes de roca, seguim per un 6a+ (14) llarg, prop de 30m i molt guapo, sempre amb canto però molt més vertical que totes les anteriors. I com tot va anar molt be i encara teníem pila per estona, fem la vuitena via un 6b (24) molt maco, amb un pas fi a la sortida, una placa mantinguda fins un petit pas de sostre que es fa molt més fàcil del que sembla des de baix! Així que cap a casa amb un 6b a la butxaca!

Un dia d'aquells per carregar piles a Montserrat, 8 vies i totes escalades a vista i de primer... Montserrat continua sent un territori màgic on per mi escalar sempre provoca unes grans sensacions!

Ara espero no trigar gaire en tornar!

* Entre parèntesis el numero en la ressenya de l'enllaç