dijous, de maig 15, 2014

i un dissabte del pont de Maig: Volta per Canalda

Dissabte ens despertem a Sant Llorenç de Morunys i decidim anar a fer una volta per Canalda, hem trobar una ressenya a la web Engarrista (una gran web amb molts recursos per fer muntanya, la meva felicitació els autors per la seva gran feina)  Recollim la furgo, esmorzem i cap a la zona de Canalda.
Anem fins el poble rural de Puig Arnau el Pubilló. Estacionem a la pista d'entrada, abans de la font que hi ha abans de la primera casa Rural. Agafem el material de ferrata i anem buscar el GR-1 que ens portara fins el peu de les ferreta. Cal buscar les marques de GR en la segona casa que trobem, el camí és pots trobar be ja que surt al costat d'un arbre que esta pintat tot de vermell. Un cop a l'arbre pintat, cal seguir les marques de GR que vas trobant pel mig dels camps. Baixem per un corriol fins trobar-nos amb el camí senyalat amb els nom de "volta a Canalda" Aquí coincideixen el GR i el Camí de la volta de Canalda. . Aquest tram del camí esta tot ple de cartells indicadors de la flora que ens trobem. Després de la baixada i quan arribem sota la gran cinglera el camí va pla fins trobar-nos una senyal que ens indicar l'inici de la Ferrata que esta a poc metres per sobre del camí, En poc més de 2 minuts arribem a la Ferrata. La Ferrata és curta però explosiva, te un inici un pel desplomat amb els graons una mica allunyats. El braç encara fa mal de la tendinitis que tinc des de la caiguda en l'assaig de castells, així que em costa un pel els passos més llargs. La via te uns 120m que supera el cingla i ens porta fins prop de la carretera on retrobem el camí marcat amb pals de fusta que ens indiquen al ruta de la paret de Canalda.
Seguim les indicacions dels pals de fustes que ens porten des de la Ferrata fins el peu de la paret de Canalda. El camí es molt agradable pel mig del bosc. Arribem a la paret de Canalda i en la seva primera part de la paret entrem a les coves del Moro, Primer puguem fins la cova que esta mes a l'esquerra i que és pot anar a peu amb una petita grimpada, una cova que segons diuen eren habitades i es feien servir des de fa molts anys. A les coves de la dreta puguem per una petita instal·lació de cordes i cables que ens permeten, amb el material de ferrata, arribar fins a les coves.
Baixem de les coves i seguim la ruta que recorre tot el peu de la paret fins l'extrem on trobem la casa de la Rita, l'ultima casa habitada en les coves de la paret de Canalda. Des d'aquest punt baixem seguin sempre les indicacions de la volta de Canalda. El camí perd alçada fins arribar al petit poble de Canalda. Dinem vora l'església els nostres entrepans de tonyina.
Després de dinar seguim la ruta de tornada al punt de sortida, seguim pel GR-1 passant per sota la gran cinglera de l'inici de la ruta i arribem fins l'inici de la ferrata i des d'aquí pugem al punt de partida desfem el camí del principi.
Una bona ruta, amb la combinació de ferrata, caminar i la visita a les coves dels moros. Uns racons molt macos del país que no coneixíem i que hem descobert i que hem de tornar.

Ruta GPS a Wikiloc (Gravat amb Garmin 405Cx)