dimecres, de juny 28, 2006

L’Ulldeter tranquil i solitari..

Dissabte de sant Joan, menre mig país encara dormia o arribava a casa amb la resseca de la revetlla, nosaltres vam decidir anar cap a Ulldeter per pujar el Gra de Fajol, 2708m. Decidim fer el camí que puja per la Coma d’Orri. L’aparcament (1550m) és un revolt molt tancat a 4 km de Setcases.
Aquí deixem el cotxe, ens calcem les botes i amunt... es segueix la pista de les marques del GR però 100m més amunt es desviarem cap a l’esquerra seguint un petita pista que creua el riu. Seguim la pista fins a trobar el torrent, el remuntem seguint les fites.
Aquí l'Eva afegeix que vam veure unes basses plenes de capgossos (però molt plenes!), i que pel camí vam trobar maduixetes de bosc. Mmmmm!!
La solitud de la vall ens porta a contemplar molts isards, i un grup de marmotes... el camí segueix el fons de la vall pujant 3 esglaons, la Jaça dels Marrans, la Jaça del mig i la Jaça de dalt.
Un cop al coll de la Coma de l’Orri (2498m) fem un descans i contemplem el Pic de l’Infern, Bastiments, Freser...seguim per la carena fins el cim, a 2708m.
D’aquí es pot contemplar una gran vista encara que la calitja només ens deixa veure amb claredat els cims propers. Dinem els embotits, la verdura i la carn i cap al Coll de la Marrana (2529m). Seguim el GR-11 fins l’aparcament passant per el Refugi d’Ulldeter. Una bona manera de celebrar Sant Joan!!
Una excursió molt maca que dóna la volta als Gra de Fajol i que s’allunya de les multituds dels cims propers. Nosaltres vam estar 6:30h amb parades i 1200m de desnivell positiu.
Molt recomanable...

1. ei eva!
    quan dic "una de les webs més importants del país"...no em referia a la vostra, perquè la vostra és LA MÉS important. ;)