diumenge, de febrer 10, 2013

Baumes Corcades -Via ferrata-

Diumenge cap a Centelles. Dissabte ens havíem comprat el llibre de vies ferrades de l'Alpina, així que calia donar-li ús a més d'estrenar els guants per fer ferrates que els reies havien portat!

Ens aixequem tard i arribem cap a quarts de 12 a l'aparcament de la ferrata. Ens preparem les motxilles i cap a la via. Veiem que hi ha molts cotxes aparcats i patim per trobar la via plena de gent. Pugem amb una parella que també fa horari de “dominguero”. Arribem a l'inici del cable, arnés, casc i dissipador i cap a dalt! El primer tram ens posa les piles, un ressalt vertical i amb algun petit desplom però molt ben equipat. Des de dalt del ressalt seguim pel camí fins a trobar la segona part de la via. Iniciem el tram per una feixa fins al desviament de la variant del pont nepalí. Decidim fer-la ja que no hi ha gent, i és arribar i travessar-lo. Són 70m de pont que posa les piles, sobretot mentalment. Passem ràpid i tornem al tram de la via normal que fa un flanqueig llarg per diversos trams de les baumes. Arribem a un tram on hi ha el camí de sortida i una variant, la variant de l'esperó. Com que desconeixem aquesta variant, ja que tot i comprar el llibre no hem llegit la ressenya, decidim seguir per la via normal, fem l'últim tram de graons i cable i tornem a caminar per empalmar amb l'últim tram de la via. Pugem per un camí prou dret fins al peu de l'últim esperó. Un desplom que ens porta fins una escala penjada, en aquest tram cal tibar fort. Superem el primer desplom i el tram d'escala i arribem al penúltim tram que desploma un pel més tot i que és un tram molt més curt. Arribem ja prop del cim del Puigsagordi (984m) i resseguint les indicacions de la via fem un petit ressalt, l'últim de la via, que ens deixa al mateix cim.
Des del cim veiem unes gran vistes de tot el Pirineu, Montseny i plana de Vic. Fem les fotos al cim i cap a baix pel camí normal equipat de pujada al Puigsagordi fins l'aparcament.

Una gran i bonica ferrata que haurem de tornar a fer la variant de l'esperó.

Primer ressalt
Pont nepalí
Pont Nepalí 70m
Pont Nepalí
Montseny
Travessa
Últim tram del segon tram.
Últim tram i desplomat
Escala de l'ultim tram

Últim tram i cim.

Cim Puigsagordi 984m

1. Hola,

Celebrem que us hagi agradat fer aquesta via ferrada. Hem compartit del vostre post a la pàgina Facebook que hem creat de la Baumes Corcades:

Us convidem a entrar-hi i a compartir comentaris, continguts,...

Salutacions,

Centre Excursionista Centelles

2. Eipa! Tu tb l havies fet! Tot menys al tram del pont q varem anar x baix. Tampoc varem fer ultim q no duiem guants i feia mal les mans! ;)