dissabte, de desembre 07, 2013

XXXII Pujada al Castell de Castelldefels

Sis de desembre i cap a la sortida de la Pujada al Castell. Realment no les tinc totes comptabilitzades, només sé que de les últimes 10 edicions n'he corregut 5. Està clar que no m'agrada la fórmula actual de privatització de la cursa i que una cursa que era 100% popular i gratuïta des de fa dos anys (coincidint amb el govern municipal del PP+CIU) la cursa s'ha "privatitzat" i ara és molt més destinada a corredors habituals que populars.

2011 (Últim any gratuïta) 635 Participants
2012 (Pagant 9-11€) 356 Participants
2013 (Pagant 9-11€) 237 Participants

Per mi, la Pujada al castell, sempre he estat una cursa popular, la cursa de casa on vaig començar a córrer de petit, segurament la meva primera cursa, i crec que ha estat així per a molta gent de la ciutat. Està clar i comprenc que calia avançar per donar a la cursa major qualitat però crec que el camí seguit no és el correcte ja que per sobre de tot calia potenciar la participació i que la cursa seguís sent una cursa del poble per el poble on tothom d'una forma o altra pogués participar, fer esport i competir.

Crec que puc ser crític tot i córrer i pagar. Defenso que cal anar cap a un model intermig de cursa perquè torni a ser una cursa popular que faci que molta més gent es posi les sabatilles i sùrti a córrer, que molta més gent practiqui esport i tingui una vida molt més saludable.

La cursa, esportivament parlant, com sempre, es tracta de sortir a tot gas i aguantar fins al final, un circuit ràpid que acaba amb pujada i que cal no despistar-se massa. Jo he fet la meva millor marca personal en 5km 19:53 baixant 5 segons la de l'any passat, la meva única cursa d'asfalt de la temporada que serveix per gaudir dels carrers de la ciutat i de la companyia, encara que sigui només per un instant d'amics i amigues!

Al final 21 de la general i 12e de la meva categoria! Aquest any no ser perquè no hi havia la categoria de local.

Ara, ja per acabar la temporada de curses, 15 de Desembre la neorural i encara miro si faré alguna San Silvestre. Sembla que el genoll em respecta i podré tornar al febrer amb moltes ganes i força!



Escalfament amb l'Albert

Amb el Jose, l'Isa i la Patri (1a de la seva categoria)

Escalfament

Arribada

Arribada

Arribada


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada