dimarts, de desembre 30, 2014

Recull de les ultimes curses, Pujada al Castell, Marxa de Sant Andreu i Sant Silvestre “La Calellenca”

Pujada al Castell 6/12/2014 (5km)

Com sempre per la Festa Major de Castelldefels toca la pujada al Castell. Una cursa que intento no perdrem cap any. És “la cursa” d'asfalt que faig cada any i és també la cursa més curta i rapida (5km) pels carrers de la ciutat. Aixi que el passat 6 de desembre cap a Castelldefels a corre la cursa de “Casa”.

Abans de la sortida retrobar-me amb l'Edu, el Marc, l'Isa i amb la sorpresa de trobar-me el Miki, un company dels Castellers de l'Alt Maresme que ha vingut des de Calella per corre també la cursa! Escalfem i ens posem en la linear de sortida el més davant possible. Sortim i tothom surt llançat i molt ràpid. Aixo dels 5km és un bogeria! Els primer quilometre te només desnivell positiu, aixi que costa agafar el ritma i que la musculació agafi el to. Però vaig a tot gas. El segon quilometre és de baixada i aquí em deixo anar per recuperar temps, tot i ser baixada no tinc temps de recuperar-me prou per encara el tercer quilometre que es tot pla i que transcorre per la part més baixa del circuit. El 4 quilometre ja comença a fer pujada i es nota els canvis de ritmes i començo a patir en una llarga recte de petites pujades i baixades. Tot i aixo, intento anar més ràpid, ser que vaig be i que puc fer un bon temps. Inicio el ultim quilometre amb moltes ganes, primer tram és pla, després una petita baixada i toca fer la pujada al castell!! i aquí és on veig que punxo! I en els últims 300m em trobo molt carregat de mocs i em costa respira be i anar ràpid. Pateixo en els últims quilometres però arribo amb 20:30 minuts i fent 5,150km. Em surt una mitjana de 4:00m/km però tinc la sensació que havia anat més ràpid que els anys anteriors. Espero els amics patem la xerrada i cap a escalar a penya ginesta després d'una bona matinal!

Al arribar a casa, comparo els trancs i em donar que l'ant passat també vaig fer una mitja de 4:00m/km i que vaig fer 19:54 però amb 4,970km. En aquestes distancies tan curtes es nota molt els segons!! Com sempre una bona cursa i amb molt bona companyia dels amics i coneguts de la Castelldefels, un circuit prou divertida i que et permet anar a tot gas per carrers de Castelldefels.







Marxa de Sant Andreu 8/12/2014 (13.5km i 1200m acumulats)

El dilluns 8 de desembre vaig participar en la Marxa de Sant Andreu que organitza els amics escoltes i l'agrupament escolta Montnegre de Calella. La marxa s'havia d'haver celebrat el dia 30 de Novembre però el mal temps va fer aplaçar la Marxa una setmana. Per mi molt millor ja que aixi vaig poder participar, el dia 30 de novembre tenia la diada dels maduixots.

La Marta baixa a prepara les inscripcions i jo amb la calma espero l'hora d'anar cap a la sortida, ja que he quedat amb el Marc. Baixo i em trobo amb el Marc i després d'uns petits xerra una estona. Sortim els prop de 130 corredors i Marxaries, poc a poc els que la fem corrent anem agafant distancia i fem un grup de 5 corredors. Anem fent a bon ritma i anem parlant per la riera del torrent del raig. Parlem fins el iniciar de la pujada del turo de popa, on nosaltres decidim pujar caminant. Anem a bon ritma seguint les marques de la marxa amb un dia que sembla de primavera. Pesam pel Turo de les Guilles o Golinons i anem fins el coll de l'Era d'en Mora on trobem el primer avituallament. Des d'aquí seguim amunt pel camí dels escoltes fins a ca l'Estol per baixar per la vessant nord fins al collet de Sant Andreu i des d'aquí pujar a Sant Andreu on trobem el segon avituallament. Fem la volta pel Can Xic delmau i agafem la pista ampla direcció Calella, tot i que poc després de passar pel collet de Sant Andreu trenquem a la dreta per baixar per un nou camí que en obert els amics escoltes i que baixa pel mig del bosc. Corriol molt divertit que porta fins a la pista que baixa per les torrenteres cap a Sant Cebrià. Seguim un tram de pista i tornem a enfilar un corriol que pujant poc a poc i que ens porta fins la carretera i en pocs metres tonem a passar pel coll de l'era d'en Mora, ultim avituallament i ens llacem pista avall per arribar fins a la Font de Sant Quirze on ens espera una bona botifarra. Com l'any passat, gaudeixo molt del recorregut i aquest any amb la companyia del Marc! Que en els últims quilometres hem anat gas a fons! Al final 13,300km en poc menys 1:24h i tot i no ser una cursa i on la majoria de gent la fa caminant, sempre fa gracia arribar el 5 i 6 de tots els que hem sortit! Un encert el nou recorregut d'aquest any! I fins la propera!




Sant silvestre de Calella “La Calallenca” 28/12/2014

I em feia gracia tornar a fer un 5000m, últimament tinc ganes de fer curses curtes i explosives tant de muntanya com fins i tot fer alguns tastets d'asfalt. Poder el proper any em plantegi fer un 10000 i una mitja d'asfalt. Així doncs cap a la Calellenca del passat diumenge 28 de desembre. Una cursa que és feia al passeig de mar de Calella, el lloc d'entrenament. Em vaig apuntar el mateix dia per seguir provant curses de 5km i aquest cop plana, sense desnivell. Sempre havia corregut curses de 5km amb pujades i baixades.
Aixi que el diumenge a primera hora vaig a fer inscripció el punt de sortida, torno a casa i amb la Marta tornem anar cap al punt de sortida. És una cursa molt casolana on participem poc més de 100 persones. Com sempre surto a tota llet i veig que vaig massa ràpid ja que estic amb els 3 primers corrent durant uns quants metres però poc a poc els vaig perden i faig el primer quilometre a un molt bon ritma. Intentant trobar un bon ritma en terra ninfu. Poc a poc veig com els trens primers marxen, vaig quart i per darrera ve un grup nombrós de corredors. Al quilometre 2,5 em passa un corredor i el segueixo, però no poc aguantar el ritma, cap el quilometre 3,5 em passa un segon i jo al meu ritma. Cap el quilometre 4,5 em passa un altra que va com un llamp i tot i que intento anar un pel més ràpid no puc atrapar els corredors que tinc davant. Al final 8 o 7 de la general, no ho tinc clar (no hi classificació) i molt content per el temps que vaig fer 19:41m en 5km clavats! La meva millor marca personal en aquesta distancia! Un bona sant Silvestre! Aixo si encara em falta ultima, el dia 31 a Mataró, nocturna i per la muntanya.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada