divendres, de juliol 06, 2007

Grenoble II

Doncs aquí estem, en Josep, en Màrius i jo, sincrotroneando que es gerundio. Com no, el Josep i jo ja hem trobat algun conegut en comú, i per aquí estem, ara fent temps mentre els que saben com va la joguina optimitzen el feix per a les mesures en 8KeV, ja que fins ara estavem mesurant a 25.

El més divertit de tot és que quan obres l'habitació on hi ha la mostra, és a dir, on entra el feix, hi ha tot de mesures de seguretat per tal que no et pilli el toro (i quan dic toro vull dir raigs X de molta intensitat, jeje). Abans de començar a fer mesures cal fer un search. Que sona a que vas a calibrar alguna cosa, o alguna altra història tècnica, però no: és una cerca literal. El sistema és el següent: tu poses la mostra, i abans de poder obrir la finestra del feix per tal de començar a fer mesures, has d'apretar un botó que diu "Start search", i llavors has d'anar per dins de l'habitació de la mostra, comprovant que no hi ha ningú (imagineu-vos, és un espai de 15m2, hay alguieeeeeen...?), i apretar un altre botó que hi ha a dins (això és per assegurar-te que mires que no hi hagi ningú), i després tornar a sortir i apretar un altre botó que diu "End Search", com dient, sisi, no queda ningú. Llavors pots tancar l'habitació, sona una alarma durant una estona (per si no ho has mirat bé i quedava algú, que tingui temps d'aprentar el botó de parada d'emergència), i finalment pots obrir la finestra.

A part d'això, les mesures que hem de fer no acaben de sortir, però esperem que en traurem alguna cosa...

Jo de moment, m'ho estic passant molt bé. És un privilegi poder conèixer de primera mà unes instal·lacions tan impressionants, veure funcionar tota aquesta maquinària, i tot això en un entorn super preciós, rodejat de muntanyes i de verd, amb una temperatura més que agradable... Estic aprenent (i recordant... que em sembla que ja no recordo res de la carrera!) tot de coses, i les hores passen agradablement.

Més notícies, els propers dies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada