dilluns, de novembre 21, 2011

Travessa dels Gra de Fajol

Dissabte tot i que la predicció meteorològica deia que faria mal temps, ens aixequem ben d'hora, ben d'hora per anar cap la zona d’Ulldeter, on tothom diu que les primeres neus han deixat un bon gruix. Aixi que amb la son a les orelles i després de comprar el pa a Llanars i fer el Cafè a Setcases arribem a l’aparcament del refugi d’Ulldeter on l’activitat bull. Ens equipem, fem la motxilla i cap a la base del Gra de fajol petit. La intenció és fer alguna de les canals més fàcils que pugen fins el coll entre els dos Gra de Fajols i fer el cim del Petit i després anar per l’aresta fins el Gran per baixar pel coll de la Marrana.
Trobem bona neu des del refugi i al peu de la canal que triem per pujar. Ens calcem els grampons i seguim la pujada, un corredor a la dreta de la canal occidental. Bona neu i que en el seu tram superior és dura degut a les petites allaus que s’ha emportat la neu recent. La canal, prop de l’aresta, es tanca una mica i cal superar alguns petits trams amb roca fins arribar a l’aresta. Unes vistes impressionants de tota la vall del Ripollès, Alta Garrotxa, Canigó... Aquí deixem les motxilles i ens apropem al cim del Gra de Fajol petit (2567m) amb una neu dura que fa fàcil avançar. Fem les fotos al cim i cap a el Gra de Fajol Gran. Baixem fins el coll i pugem fins el cim per una aresta amb neu ja una mica tova i anem resseguint la traça que han fet un parell de grups que han baixat per aquí fent la ruta inversa a la que hem fet nosaltres.
Fem el cim del Gra de Fajol Gran (2708m). Unes vistes impressionants! Puigmal, Inferns, Bastiments, Costabona, Becivers.... i cap el coll de la Marrana i baixar cap el refugi on ens fem els tradicionals entrepans de tonyina i formatge, ... i cap la furgo!! Primera sortida de muntanya hivernal de la temporada, amb la vista posada a finals de desembre que marxem cap al Marroc a intentar pujar el Tubkal. “Go to Tubkal”!