diumenge, de març 11, 2012

Comanegra 1557m

Dissabte sona el despertador, havíem d'anar cap el Pirineu, però divendres, de camí cap a Calella veig que m'he deixat els grampons a casa! Així que canvi de plans i dissabte mentre esmorzem fem una ullada a la revista Vèrtex i trobem un fitxa per anar a pujar el Comanegra de 1575m.
Així que furgo i cap a Beget. Aparquem a l'aparcament del poble i cap el PR que puja fins l'oratori, d'aquí seguim les marques del PR i GR que ens porta fins al Coll de Malrem. Des del coll busquem el camí per seguir per la carena, fem alguna volta, ens despistem fins que trobem una fita i unes marques de color blau i vermell, que resseguint el filat ens porten per dalt de tot la carena passant pel cim de Bordellat 1393m. Des d'aquí cal seguir el camí fins el cim del Comanegra, pujant i baixant alguns turons.
Durant tot el camí unes grans vistes de tot el Pirineu oriental, Canigó, Ulldeter, Taga... un paisatge molt sec i amb molt poca neu. Tota la carena és una gran talaia que separa la Catalunya nord del principat. Amb unes vistes impressionants des del cap de creus fins les muntanyes nevades...
Des del cim de Comanegra baixem directes fins la pista que va a les basses de Monars, sense arribar a elles agafem la pista i tornem cap a l'Oratori per baixar pel camí de pujada fins a Beget.

Una bona excursió per la zona de l'alta Garrotxa, prop de 18km i 1250m de desnivell.