dimarts, de març 27, 2012

Volta Pic de la Dona 2704m

Després de les neves de la setmana i degut que el final no anem a entrenar el circuit de la marxa dels Matxos del proper 22 d'Abril, amb el Xori agafem els esquís i anem a fer una volta per al zona d'Ulldeter.
Amb el canvi de l'hora, surto des de Calella ben d'hora, ben d'hora i cap a Sant Joan de les Abadesses, passo a buscar el Xori i cap a l'aparcament de Vallter 2000. Quan arribem ja esta força ple d'esquiadors i esquiadores de muntanya... tothom aprofita les noves condicions.
Així que ens calcem els esquís, el Xori fa dos anys que no ho fa, i cap la Portella de Mentet, aqui deixem la ruta normal del pic de la dona per baixar per la coma de la Portella fins enllaçar amb la vall de la coma de la dona, per tornar pujar fins la carena nord del pic de la dona, fins el pla de l'Ombriaga i d'aquí fins el cim per després baixar pel clot de la xemeneia i tornar a l'aparcament.
La primer pujada anem fent per neu dura, també ja que el camí esta molt trepitjat i sortim de les traça per anar millor. En la  zona on toca el sol, la neu ja esta més humida i amb crosta. La primera baixada per la coma de la Portella hi ha molta neu pols i humida nova acumulada i aquí patim una mica... tornem a posar pells i enfilem la vall solitària, sense ningu i amb un paisatge ben blanc on anem obrin traça, enfilem el coll buscant la zona menys inclinada fins arribar dalt de la carena, des d'aquí fins el cim amb neu dura i ventada.
Fem cim, fotos i anem a buscar la baixada pel clot de la Xemeneia i per sorpresa nostre les condicions son molt més bones i podem gaudir de la baixada fins les pistes d'esquís i l'aparcament.
Sortima matinal gaudint de les ultimes neus, espero poder encara fer alguna més aquesta temporada!

Portella de Mantet des de la coma de la portella.

Canigó el fons pujant des de la coma de la dona.

Ultim coll de la coma de la dona.

Cim del Pic de la Dona.

Canigó des del Pic de la Dona 2704m.

Bestiments des del pic de la Dona 2704m.