dilluns, de febrer 09, 2015

Montnegre amb BTT, Montnegre EST.

I diumenge, fa un matí fred i decideixo sortir a estira les cames amb BTT. Surto tard per mira de sortir amb una temperatura més calenta. Fa dies que no faig res i encara segueixo tenint molts mocs i tos. No acabo de treure'm el refredat de sobre.

Com sempre surto des de la plaça de l'església de Calella i vaig cap a la plaça de l'ajuntament per seguir fins a la riera de Calella i baixar fins a Mar pel pas soterrat sota les vies del tren. Agafo el passeig de mar direcció Pineda. Faig tot el passeig fins a Pineda i agafo el carrer pel costat de la riera de pineda passant sota la NII i camí de cal capita. Després de passa per sota de l'autopista, deixo la carretera de cal capita i agafo la carretera que puja fins a Sant Pere de Riu per anar per la pista principal que puja fins a coll de quatre camins. Des de Quatre camins vaig pujant per la pista fins el coll del Porc.

Des del coll del Porc decideixo intentar buscar un nou camí per pujar a Hortsavinya i agafem la pista que va cap les cases de Montcal i agafo el corriol del camí de les costes, que encara esta marcat amb les cintes de l'ultra trail del Montnegre que havia començat el dia anterior. El camí de les costes el podem dividir en tres trams, el primer tram es transitable amb BTT i faig poc a poc, el segon tram, prop de 400m, el corriol és estrat i ple de pedra i desnivell que fan difícil fer-ho sobre la BTT. Després d'aquest tram el camí tornar a ser prou bo per pujar-se sobre la BTT (de baixada poder és fa millor, em trobo amb algunes bicis que fan el camí de baixada).

Arribo a Hortsavinya on encara hi ha neu de les ultimes nevades i vaig a buscar la pista principal, que és el GR-92, i abans de arribar al coll de Can Benet agafo la pista que ens porta fins al coll de tres termes. Des de tres termes agafo la pista principal que em porta pel collet de Sant Andreu, coll trencat fins l'inici de la carretera asfaltada. Faig un petit tram d'asfalt fins trobar el desviament de coll de l'Era d'en Móra i baixo fins el coll per anar a buscar la pista de la riera de capaspre que faig fins a Calella. Arribo per la riera i a l'alçada de la plaça del bunyol desfaig el camí de sortida i retorno a la plaça de l'església.

Un bonica ruta per les muntanyes del Montnegre que cada dia que passa es converteix en casa meva.