diumenge, de febrer 21, 2016

Fent quilometres amb BTT (Via Nicolau, Bagà)

Dissabte 13 de Març, al migdia pugem cap el Berguedà, a la furgo les bicis, cascs i cadireta i cap a Baga a fer una petita «via verda» Arribem a Bagà i busquem puguem fins a Sant Joan de l'Avellanet.

Dinem i entrem a la via de Nicolau per un petit corriol que baixa fins trobar el que era l'antic traçat de la via. La baixada la fem a peu amb les bicis el costat, ja que amb en Blai a la Cadireta és fa difícil. un cop a la via, anem direcció Bagà, la via no és una via verda convencional i és més per fer a peu que amb bici, però és pot fer amb bici. Seguim per la via que fa baixada que passa per pots, plataformes i un parell de ponts i uns camins molt bonics amb bones vistes. Passem Bagà, fem un tram que és més per carretera i agafem el darrer tram que ens porta fins a Guardiola de Berguedà. La via verda aquí acaba i decidim fer una circular per tornar el punt de partida per la part alta. Des de Guardiola pugem cap el Monestir de Sant Llorenç on fem un parada, mengem i en Blai estira les cames. Des del monestir anem direcció el Coll de la Sala i després cap a la font de la Vinya Vella. Després de la vinya vella seguim fins trobar-nos un encreuament de pistes i agafem la pista que fa pujada per anar cap a la font del Cot d'en Roca. El desnivell de pujada ja es nota, seguim per pista fins arribar el mirador major de Bagà i baixem fins Sant Joan de l'Avellanet.

Una bona ruta amb la qual hem descobert una part del Berguedà. Recollim tot i baixem a Bagà a fer una volta i tastar els croissant de xocolata del forn de Sant Esteve.