divendres, de juny 09, 2017

Els Bastions 27km i 3000 acumulats (3/6/2017)

Buscant curses per poder fer dins dels forats del calendari vaig trobar que dissabte 3 podia pujar a Ribes de Freser a fer una de les curses que conformen els circuits d'els Bastions. Només quedaven places a la curta, que és realment la que tenia ganes de fer. Mirant el perfil i recorregut no m'ho vaig pensar gaire, un recorregut que té els ingredients perfectes: pujar i baixar, sense fer gaires voltes i acumular quilòmetres innecessàriament. Sempre he pensant que les curses que surten d'un poble, pugen un cim i tornen a baixar, són les veritables curses de muntanya. Tinc la sensació que últimament es valora molt més fer molts quilòmetres i acumular desnivell que el paisatge, els cims, els terrenys alpins i tècnics... Suposo que és conseqüència de la globalització d'aquest esport... Tornem a la crònica.

Pintava una recorregut dur, pels quilòmetres que tenia i el desnivell acumulat que marcava. La cursa no acaba en la pujada al Taga, sinó que cal tenir prou pota per baixar. També era especial, per tornar al cim del Taga, el primer cim que vaig fer en la meva primera cursa de muntanya, ara fa 13 anys, participant en la mítica i gran TAGA2040 des de Sant Joan de les Abadesses.

Res, menys voltes i la crònica. Divendres després de l'assaig dels @maduixots i amb la furgo plena de tot el que em calia, pujo cap a Ribes de Freser per passar la nit i no haver de matinar. Aparco la furgo, després de fer unes quantes voltes pels carrers del costat del pavelló de Ribes, sopar, fer el llit i a dormir. Dissabte em desperto abans de que soni el despertador i vaig a recollir el dorsal. La gent de la Marató estan apunt de sortir (49km). Recullo el dorsal, torno a repassar el recorregut i estiro les cames fent una petita volta per Ribes i veig passar els màquines de la Marató. Torno a la furgo a esmorzar, fer els darrers preparatius i un vídeo trucada a casa per donar un bon dia a en Blai i la Marta.

Agafo el material mínim obligatori, estreno motxilla i impermeable, i cap a la sortida. Com últimament passa, la sortida és un riu de colors vius, les cames depilades, els gadgets d’última generació... em fan tenir la sensació que arribaré l’últim, que la gent està molt forta. Control de material i cap a dins del calaix de sortida. Em poso per la zona de davant ja que la meva intenció és sortir ràpid per fer els primers 6 quilòmetres fins a Pardines sense taps, un tram ràpid i amb poc desnivell. Sortim i veig que tothom va molt ràpid, primer pels carrers de Ribes i després enfilant les primeres rampes i pistes que la faig corrent i que poc a poc et posen al teu lloc. Vaig a bon ritme i fins i tot quan portem 3 quilòmetres, decideixo no donar-ho tot, en els plans i baixades els deixo anar i en les pujades no forço i les camino. Arribo bé a Pardines a un bon ritme i entre els 30 primers, amb 39:26" Primer avituallament on trobo a faltar taronges i sense aturar-me decideixo seguir. Després de Pardines, un tram de baixada i començar a enfilar pistes i corriols que ben aviat guanyen alçada sense treva. vaig bé, tot i que poc a poc veig que perdo corda amb els corredors de davant i que els darrera em van atrapant, al quilòmetre 8,5 una petita baixada per tornar agafar una pista que amb unes "S" puja fins la pleta de les noufonts on aquí comença un tram molt dret que em fa perdre pota. El cim sembla que està a tocar, però de sobte la cursa fa un tram pla fins el Pou del Taga on hi ha el segon avituallament al quilòmetre 13 i 1800m d'alçada. Aquí menjo força taronges, síndria i omplo el bidó i vaig amunt darrera d'un nombrós grup de corredors. Intento fer els últims 250m de desnivell positiu darrera d'ells, però les cames no tiren prou i vaig perdent velocitat i potència. Arribo dalt de tot 2:08:25h però molt cansat de cames sabent que falten 13 quilòmetres de baixada.

La meva intenció era arribar prou bé dalt de cim del Taga per poder baixar gas a fons, per les bones sensacions que tenia últimament en les baixades. Però a voltes els plans són paper mullat i al començar la baixada em trobo que gairebé no em puc deixar anar, que les cames em cremen i no en responen. Com si portes dos potes de ferro colat, pesades i dures. Aquí en vaig a baix i veig com poc a poc alguns corredors em passen i tot i que intento córrer sóc incapaç pel mal de cames que tinc! i això que només havia fet 14 quilòmetres. Arribo a la zona del repetidor al quilòmetres 16.5, aquí la baixada deixa de ser tan vertical i toca agafar un corriol que va cap al poble de Bruguera en lleuger descens amb algun desnivell positiu. Són quatre quilòmetres on pateixo molt, sobretot els dos primers quilòmetres que tot i ser plans els faig caminant i quan intento arrancar el motor encara és pitjor. Bec molta aigua i després de 2 quilòmetres on semblo la nòvia cadàver, m'obligo a córrer per una pista ampla en baixada i poc a poc vaig retrobant sensacions fins arribar a Bruguera al quilòmetre 20.5, aquí toca recarregar el bidó, menjar taronges i síndria i començar a baixar. Ara el recorregut és més corredor, baixada per un bonic corriol obac, fang i divertit. Aquí poc a poc veig que torno a anar bé i fins i tot avanço a un corredor. Queden menys de 7 quilòmetres i sembla que he recuperat part de les potes, començo a rodar per sota de 6’ el quilòmetre i fins i tot el quilòmetre 23 el faig a 5’, segueixo estirant la pota i per primer cop en tota la cursa vaig atrapant corredors que van tocats i recupero posicions. Això sí, en els últims quilòmetres hi ha algun petit regal en forma de petita pujada que acaba buidant el dipòsit tot i que tirant de reserva arribo a meta amb un temps de 3:37:04 i el 47è de la general. Arribo, menjo, dutxa massatge i cap a casa, que el cap de setmana només acaba de començar.

Content per les bones sensacions de la pujada fins el Taga però decebut per fer una baixada que no esperava. Amb ganes de tornar, el proper any, per fer-ho millor. La cursa m'ha agradat molt, marcatge avituallament molt bé i un grandíssim recorregut per una de les millors talaies del Pirineu Gironí. Ara toca seguir amb l'entrenament de cara al trail d'Ulldeter el proper 25 de juny amb el cap a la Buff èpic trail del 7 de juliol, el gran objectiu de la temporada, el retorn a la distància marató i per alta muntanya!

Ruta a Wikiloc gravada Garmin 405:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada