dijous, de gener 28, 2010

Un país normal...

Aquest dies visc amb perplexitat el debat entorn de la nova llei del cinema. No entraré en el debat de pel·lícules doblades o no doblades tot i que segur que ens aniria millor si fossin totes en VOSC. Peró quan la tendència és ha doblar les pel·lícules i es doblen majoritàriament en una llengua que no és la nostres, cal actuar per treballar per la normalitat de qualsevol país normal. De la mateixa manera que arribat el dia que decidim que les pel·lícules sigui en VO caldria que els subtítols fossin també en Català... Senzill no?
En aquest debat veiem com tothom pren posició i com aquells que parlant dels interessos del mercat o de la demanda per negar-se a fer-ho, amagant la veritable voluntat de no donar ni un pam el Català i demostra'n quina es la seva visió de país.
A voltes en trobo molta gent que per petites coses critica a ERC per la seva actitud, a voltes en trobo amb gent que diu que com a país anem enredera pel tripartit, per fer president el Montilla... i jo em trobo que som en el moment polític més favorable a la independència que he viscut. Ara més que mai teixim la xarxa per esdevenir estat... i això ara molestar a les grans distribuïdores i les "majors", doncs senyors i senyores estem construint un país normal ja es poden anar acostumant...

1 comentari:

  1. * penjo jo el comentari que un company ha penjat el meu facebook després de llegir la meva actualització (d'aquesta entrada) del blog. Cada cop que actualitzo el blog els meus companys i companyes del facebook també poden llegir les entrades sense haver d'entrar aquí i sembla ser que algú segueix llegir allò que escric.. jeje ;)

    -------------

    Jo nomes voldria fer una petita reflexió, l'any passat la Gene és va gastar 1.600.000 euros per doblar pel•lícules en català, això sense comptar el que ja es gasta TV3 (aprox. uns 9.000.000, això ho trobo normal ja que es TV3), es necessari gastar-se tants diners en doblar pel•lícules en català? no existeixen coses més importants a fer amb aquests diners?

    I personalment no entenc que hi pinta en tot això la política, bueno, si que ho entenc, i es que segons el meu punt de vista potser no tant nacionalista, es que últimament de tot se'n fa campanya electoral, crec que en aquest país estem començant a entendre malament la política i en comptes de tenir un sistema amb una actitud constructiva el que estem fent es incapacitar bons projectes i idees tan sols perquè els a tret aquell que no és del nostre partit (que no dic que això o faci ERC!! em refereixo a la política en general) crec que tots seriem més feliços si fóssim capaços de seure tots els punts de vista d'aquest país i treballar per el bé de la societat i no per el bé dels nostres ideals personals.

    Per últim, ja que dius que no vols debatre :P només ús convido a que mireu la història mundial perquè hi ha molts casos de lluita en el que s'han prioritzat els ideals per davant del bé de la societat i el resultat a estat poc favorable, dictadura castistra, URSS, a més de totes aquelles feixistes que no deixen de ser un nacionalisme radical. Amb tot això no vull que ningú se senti ofès doncs no crec que siguis cap feixista ni res per l'estil, només dic que vigilem cap a on ens dirigim perquè tenim entre les mans els ingredients perfectes (odi cap a un altre, un ideal, i una cosa per la que lluitar) per a crear un fanatisme radical.... Mostra'n més...

    Apali, aquí està la meva opinió, i remarco que això es la meva opinió i per tant estic segur que no es ni la única ni la verdadera, i estaré encantat d'escoltar a aquell que em vulgui dir la seva, com l'Esteve que sempre ens deleita amb les seus discursos que encara que no els comparteixi, m'encanta llegir-los per veure el punt de vista de tothom!!! Continua així que som uns quants qui segueixen els teus textos! :D

    ResponElimina