dimarts, de març 25, 2014

Volta pels Cingles de Tavertet. La riera de la Balà

Amb un pel de retard, la petita ressenya de l'excursió que vàrem fer el dissabte 15 de Març pels cingles de Tavertet. L'intenció era fer una excursió que apareix el llibre de camins equipats que tenim, però ens vàrem deixar les fotocopies de la ruta a casa, així que vàrem haver d'improvisar. Teníem clar quin era el punt de sortida, el quilòmetre vuit de la carretera, així que després de anar amunt i avall per trobem l'aparcament, varem començar l'excursió.
Sortim des d l'aparcament seguint una pista poc marcada que passa per uns caps abandonats. La pista poc a poc es converteix en corriol i comencem a seguir unes marques de color groc que poc a poc ens porta fins el Morro de l'Abella des d'on hi ha unes espectacular vistes del Salt del Tirabous. La nostre intenció és anar fins a sota del Salt.
Després d'una atura dalt del cingle tornem el camí de marques grogues i baixem per la esquerra del Morro de l'Abella seguint unes marques de color groc i que baixen fins a la riera de Balá. Un cop a la riera ens adonem que no hem trobat el camí per anar al Salt del Tirabous, puguem, baixem, anem amunt i avall per intentar buscar el camí. No trobem el camí i tampoc la continuïtat de les marques grogues. Així que amb l'ajuda del mapa que portem el mòbil busquem alguna alternativa per seguir l'excursió.
Fem algunes voltes i quan trobem unes cintes de plàstic penjades (de les que ens fan servir en les curses i que algun dia escriure sobre el seu abandonament) decidim seguir-les per provar on ens duen. Així que seguim el corriol que puja fort i remuntant el vessant contrari de la riera de la Balà que hem baixat. Puguem seguint el corriol molt difuminat i perdedor que ens porta fins una pista ampla i que sembla que en obert fa poc.
Seguim la pista sempre amb l'ajuda del mapa, tot i no seguim cap camí marcat al mapa, ens ajuda a anar en la bona direcció. Anem sempre direcció el fons de la riera de la Balà sense guanyar ni perdre molta alçada i deixant alguns desviaments que pugen cap a la cingles. La pista ens porta fins a sota del salt del Moli bernat. Aquí decidim anar cap el Salt, trobem un fita i unes marques de color grana que marquen un petit corriol, deixem la pista abans de travessar el riu per seguir les fites i les marques i ens afilem per un corriol vertical fins a la balma del salt del Moli. Des del salt, travessem per dins de la balma seguint les marques de color grocs. Poc després de la baume tornem a perdre les marques grogues i seguim per un corriol que ens porta a la carretera principal. Així que fem els dos quilometres que ens separen de l'aparcament per la carretera fins a tornar al lloc de sortida.
Després amb el cotxe vàrem aprofitar per anar a visitar Tavertet. Una bona excursió i quan tinguem un forat tornarem per buscar els camins equipats, les coves... que no hem pogut visitar.