dissabte, de desembre 12, 2015

I per la terra Alta (I) a peu

Feia temps que volíem baixar cap els Ports, però no trobàvem el moment i sobretot l'espai de temps. Ara amb la Furgo les escapades son més fàcils i econòmiques, tot i que els quilometres cap allà baix no tels treu ningú. Així que dissabte de bon matí, aprofitant el pont, carreguem les bicis, tot el material i cap Els Ports.

La primera parada la varem fer al poble de Corbera d'Ebre, en Marc en va comentar que valia molt la pena la visita el poble vell de corbera, un poble que va patir la barbaria de les tropes franquistes durant la guerra civil espanyola. Realment posa els pels de punta caminar pel mig dels carres i cases que ens recorden la barbaria de la guerra i del feixisme. Arribem el Poble i seguim les indicacions de l'aparcament del poble vell, paguem la petita entrada al recinte de 2€ per cap i fem la visita pels carrers i cases a més de poder visitar el que queda de l'església i poder pujar el seu campanar des d'on es pot contemplar una bona vista del Poble vell, del nou, del riu Ebre i les muntanyes que l'envolten.

Després de la visita anem cap el càmping Els Ports, prop d'Arner, dinem preparem la parcel·la i tornem agafar la furgo per anar fins el la zona de les Franqueta que és una zona d'esbarjo al final de la pista que surt de trencall de Horta de Sant Joan amb la T-330. La pista que segueix en bona part el curs del riu dels Estrets.

Des de l'aparcament es poden iniciar diversos itineraris, nosaltres decidim fer dos, primer l'itinerari denominat de la Cova de Picasso i després el de la Corretja. Sortim direcció el Mas de la Bessona (zona d'interpretació del territori) i després fins una antiga mina d'estricció de marbre on també hi una zona interpretativa de la Marbrera. Seguim el camí i ens trobem un grup de cabres salvatges. Fem les fotos i seguim per la pista fins creua el riu d'els Estrets i que per un corriol ens porta fins un petit desviament que puja fins la Cova Picasso, que és més una balme que una cova. Retornem el camí i seguim fins la Font de la Barrinada, una petita font en mig del camí. El camí, després de la font, fa pujada per després tornar a baixar fins l'aparcament d'on hem sortit. Com anem amb temps decidim empalmar el camí "el Racó de la corretja" una camí que també surt de l'aparcament de la Franqueta i segueix el riu en sentit contrari a la sortida de la ruta de la cova de Picasso, seguim el riu i les indicacions fins a trobar el desviament que puja fins el forn de calç, per després arribar fins a la Masia de corretja i Nasi. Des de la Masia baixem per un corriol, seguin les indicacions, fins a retornar el riu i tornar pel camí vora el riu fins al punt de sortida. Dos boniques rutes per estira les cames i contemplar la part nord d'Els Ports al capvespre.