dimarts, de desembre 15, 2015

I per la terra Alta (II) Via verda de la Terra Alta

El dia s'he aixeca emboirat i poc a poc ens aixequem i anem fent els preparatius per sortir del càmping i fer un bon tros de la Via de Verda de la Terra Alta. Havíem fet alguna prova amb la cadireta d'en Blai pel passeig de Calella i tot havia anat molt be. Així que calia començar a fer quilometres plegats, per les muntanyes!

Sortim del càmping i anem a buscar, per pura intuïció, el traçat de la via verda, fem uns metres de carretera i ens endinsem els camps de oliveres seguin unes pistes que segons havíem vist amb el Google maps ens portaven al traçat de la via. Arribem fins unes indicacions que per una pista, en un estat precària, fins i tot travessa el riu, ens va portar fins a l'antiga estació d'Arnes-Lledos. Aquí entrem en la via verda i anem fent, majoritàriament en baixada i passat per molts túnels i per les antigues estacions de l'antiga via. Totes en un estat ruïnós.

Nosaltres fem un tirada fins l'estació de Bot on fem la primera parada i decidim que no farem tota la via i que ens aproparem fins a Fontcalda. Allà dinarem i tornarem. Després del descans, tornem a les Bicis i a la cadireta i cap baix, el camí està molt be, els nombrosos túnels estén il·luminats i la fa molt més entretinguda la ruta. En Blai a estones dorm i estones va mirant el paisatge, tot i els problemes visuals amb el casc i la gorra.

La boira ens acompanya tot el camí fins arribar a Fontcalda, (23,5km de baixada). Foncalda és un bonic lloc on hi uns estrets amb gorgs i un balneari (sembla ser que només obra a l'estiu). Allà mateix hi ha una font on l'aigua surt a 25º. Fem una petita caminada per la zona i dinem els nostres entrepans i farinetes, això si ens hem oblidat la cullera d'en Blai i tocar dinar les farinetes amb les eines de canviar les rodes de la bici...

A Foncalda caldrà tornar algun estiu o primavera a banyar-se, que te molt bona pinta els gorgs del riu.

Després de dinar, tornem amunt, a buscar la Via Verda i desfem el camí, que ara fa pujada, una pujada constant però que és deixar notar a cada pedalada. De Pujada fem un parell de parades, no tenim presa i la boira ha marxat.

Quan arribem a l'estació d'Anres-Lledo busquem una alternativa per arribar al càmping evitant el camí d'inici i busquem anar per un entramat de pistes i petites carreteres que ens porta fins a la carretera principal i des d'on toca fer els últims quilometres per la carretera fins a tornar al Càmping.

Al final prop de 48km per bona part de la via Verda, una via molt maca i amb un traçat molt cuidat. La majoria de gent només la fa en un sentit (de baixada) i després retornar al punt de partida amb furgonetes...