dilluns, de gener 22, 2007

Plaers efímers

Gust: la primera mossegada de la torrada del matí, quan he sopat poc i em llevo amb gana.
Olfacte: l'olor de la fàbrica de xocolata de Viladecans quan passo per l'autopista a la matinada (no sé per què, però és a la matinada i no una altra hora que fa una olor especial...)
Tacte: el tremolor del manillar de la moto quan l'encenc.
Oïda: una melodia que m'és molt familiar just el milisegon abans de reconèixer-la, quan em poso a taral·lejar.
Vista: la portada d'un llibre que m'hagi agradat molt (en una llibreria, a casa un amic, o algú que el llegeix al tren)

L'Aina va fer un post que titulava "Amb els cinc sentits", i una mica copiat, faig el meu. Hi ha coses que t'agraden infinit, com ara el cel blau d'aquell blau que fa esgarrifar de tan blau, o llegir un bon poema, o sentir música, pujar muntanyes, o la veu d'un amic. Però jo em refereixo a aquells instants, que zas!, quan te'n vols adonar ja ha passat, però que cada vegada sents que t'han fet somriure sense adonar-te'n.
Foto: un altre dels plaers efímers és no tocar a terra.

6 comentaris:

  1. Sí, aquests petits plaers són els que poden donar sentit a una vida, perquè tot i ser efímers són fabulosament inesperats i es van repetint una i altra vegada, un dia darrera un altre. I viure'ls només depèn de nosaltres mateixos, de l'alegria que roman en els nostres encara innocents cors.

    ResponElimina
  2. Fas venir ganes de coses!

    Esperava nogensmenys de "gust" ;)

    ResponElimina
  3. Oh, Pere, que bé, que bé que hàgim tornat a l'esperit Peter Pan!!

    e., què passa, què pensaves, que no posaria gana gana gana? mecachis quina fama.

    ResponElimina
  4. Veig que et va agradar el post! ; )
    Com tu dius, no només és important viure moments així sinó que a més cal no oblidar-los, s'han de saber valorar (que no tothom en sap!!)
    Jo us recomano una cosa tant simple com decidir un mig dia de cop i volta anar a fer unes braves a la barceloneta i asseure's a la platja en ple mes de febrer pot ser una de les millors sensacions que visquis. I no cal ser millonari per fer-ho!amb 3- 4 ja fas unes braves i un martini o una cocacola! ;)
    Algú s'apunta un mig dia d'aquests a fer un bar tomàs?? ; )

    ResponElimina
  5. encara que seria una bona oportunitat el copiar-te el tema per a una entrada pròpia, prefereixo contestar-te per aquí a veure que em surt

    Gust: el sabor del cigarret després d'un menjar copiós
    Tacte: els llençols després d'un dia agotador
    Olfacte: l'olor a terra mullada abans i després d'una tempesta d'estiu
    Oïda: el murmuri d'un estadi ple de gent
    Vista: el cel de Madrid quan és blau

    Espero que el traductor no m'hagi fallat aquesta vegada... si has de fer alguna correcció, per favor fes-me-la. Petons madrilenys

    Salut

    ResponElimina
  6. Hola Harry, el traductor no t'ha fet cap barrabassada aquest cop. El cel blau, la terra mullada... que campestre! jeje...

    Aina, a veure aquestes braves!

    ResponElimina