dilluns, de gener 16, 2012

Inversió tèrmica! Pic de la Fontviva 2673m

Voliem anar a fer esquí de muntanya, però la cosa no esta per tira coets, massa gel per tot arreu... Així com l'any passat ja vàrem fer, fem una sortida amb el Xori, el Julio i l'Albert que volia estrenar-se amb aixo de l'esqui de "monte".
Decidim calçar-nos les botes de muntanya, grampons i piolet i anar a fer alguna muntanya. Triem la zona del Carlit des de Porté, amb la primera intenció de fer el Carlit.
Sortim cap a les 9 del mati de l'aparcament que hi ha a la pista que travessa el poble de Porté en direcció a la vall del Carlit. Sortim i ja des de l'inici agafem el camí cap a l'estany de fontviva per després agafar el camí que puja per anar a buscar el GR 7 que puja fins l'estany de Lanós.
Arribem a l'estany de fontviva per no sabem trobar el camí i enfilem per mig de la pendent del fons de l'estany en direcció el camí correcte. Pugem sense descans fins trobar el GR i ja seguim pel camí fins l'estany de Lanós.
Sense arribar el refugi i veien que el Carlit queda lluny decidim anar al Pic de la Fontviva 2673m i baixar després per la seva vessant sud cap l'aparcament. Pugem fins el coll, fem les ultimes rampes on trobem una parella de perdius blanques i on la neu esta mig transformada. Amb un paisatge solitari i molt bonic, amb el gran Estany de Lanós mig congelat i amb els gegants del Carlit vigilant.
Fem cim, desplegem el foulard del grimpamons, mengem i cap baix, deixem el camí i baixem per una de les canals de la vessant sud del pic de Fontviva ens trobem a un gran ramat de Muflons i anem baixant fora del camí en direcció l'aparcament fins a trobar el GR i anar de tornada cap el cotxe. Una bona excursió per una vall que desconeixia i que te moltes rutes per conèixer!!

1. Fent volar els colors! Quina passada de muntanya, a la tornada tingues preparada una ruta per a mi!!!

1. Fet!!! I a la llista, aixi tb tindres molt d temps x explicar totes les aventures! Ahir la neus (durant al barça-madrid) ja em va possar al dia!