dimarts, de gener 01, 2013

Pic de Becivèr 2664m

Amb una mica de retard, l'ultima activitat a la muntanya del 2012 publicada el primer dia del 2013. Diumenge 23/12/12 ens aixequem al bonic hotel de Casa Estampa d’Escunhau. Esmorzem i pugem fins a l’aparcament de Baqueira-Beret 1800m.
Des d'aquí ens equipem i comencem a pujar pel fons de la vall que surt des del mateix aparcament. Anem resseguint els camins trepitjats pels esquiadors de muntanya i raquetes. Nosaltres anem caminant pel camí que puja fins a l’estany de Becivèr, des d'aquí pugem fins l’estany del Rosari de Becivèr. La neu no està massa tova tot i el Sol que fa, i seguint els camins de les raquetes i esquís es pot caminar bé sense enfonsar-nos massa. Nosaltres anem a peu, sense esquís ni raquetes. Des de l’Estany del Rosari de Becivèr veiem que ens hem desviat una mica del camí i que hem d’anar cap a l'oest per anar cap al Becivèr. Pugem per un camí fins al llom de l’aresta que baixa des del cim del costat del Becivèr. Des d’aquí ja veiem la gran pala del cim, el coll i molts esquiadors i raquetistes que ja són dalt del cim. Pugem els últims metres fins al cim amb un Sol increïble i unes vistes impressionants de tot el Pirineu. No hi ha cap núvol i podem contemplar totes les muntanyes que ens envolten. Fem les fotos, mengem alguna cosa i cap a baix. No volem baixar pel mateix camí de pujada, així que seguim els últims esquiadors que hem vist baixar. Baixem directes per la gran pala del Becivèr i seguim sempre per la vessant sud de l’aresta nord que baixa fins a les pistes d’esquí i l’aparcament.