diumenge, de febrer 03, 2008

Diumege amb pluja...

Aquí us deixo una imatge del dia d'avui, entre pluja i pluja hem tret la camara per seguir fent proves del mon digital.
Aquesta foto esta feta amb amb un proces que es dius HDR i que consisteix amb fer tres fotos de cop, la primera amb exposició 0 i despres dos mes una amb +2 i un altre -2 de luminositat. tot seguit amb un programa jo fai servir (Photomatix Pro) es fa una imatge aixi aprofites les part de cada foto millor. Diria que es així el procés...
Ahir també vaig començar a provar el programa lliure i gratuït GIMP de tractament de fotos, molt més senzill i potent que els d'imperi adobe...

3 comentaris:

  1. Hola Esteve... (i hola Eva ja que hi soc :D)

    Jo fa temps que utilitzo el gimp, i seguiré utilitzant-lo, pero no estic segur que sigui exactament mes potent i senzill d'utilitzar que el adobe photoshop. Pero jo soc un principiant i al igual to estant a un altre nivell veus altres coses.

    Per exemple:
    Fer panorames es una de les coses que Gimp no pot fer sense ajuda i photoshop si. Jo com que he perdut el software de la meva camera utilitzo un que he trobat (open source i tota la pesca) que es diu HugIn, i un altre per trobar els punts coincidents a differents fotos que es diu Autopano.

    A part d'aixo m'agrada Gimp i en les rares ocasions que he de retocar algo ho faig amb el gimp :D

    ResponElimina
  2. Ep! Bones!
    ja hem rebut la vostra postal de nadal!! jeje

    El Jo GIMP encara no l'he fet servir gaire, però he sentit parlar molt be d'ell.
    Per les panoràmiques jo vaig descobrir el "panorama maker" (baixat de la burra) i funciona molt i molt be, fins i tot per fer 360º.

    Apa a cuidar-se i molts records!

    ResponElimina
  3. Passejant pel blog m'he trobat amb aixo del HDR, Gimp i Photoshop plegat i m'ha semblat molt interesant. HDR son fotos de rang dinamic i com dius tu, vol dir que agafes el millor de cada foto o tecnicament millor explicat el que fas es agafar diferents exposicions per a profunditats de camp diferents i despres combinarles, normalment 3 pero es poden fer de moltes mes i tambe afegint la variable del balanç de blancs(aixo normalment nomes amb una SLR). Es una tecnica força interesant tot i que força complexa sobretot alhora de combinar correctament les diferents exposicions.

    I referent al tema GIMP, Photoshop i d'altres...tot depenen de l'us que en fem. Diguessim que son dos mons diferents. El GIMP esta motl be(sobretot tenin en conte que es Open-Source) pero encara esta anys llum de la potencia de Photoshop tenint en conte que ni fa HDR, ni te suport per a RAW, ni objectes inteligents, ni punts de fuga ni la capacitat de tractament. Esperem que algun dia ho sigui pero per desgracia, encara no ho es i els que busquem unes prestacions majors hem de passar per l'aro d'abobe.

    Apa! Com sempre, molt bon blog!

    ResponElimina