dimarts, de febrer 11, 2014

Corredor Vermicell a Cambradase

Dissabte matinem i sortim des de Calella molt aviat per arribar a les 8:30 a l'aparcament de l'espai de Cambre d'Aze on ens esperen l'Alba i el César. L'objectiu és fer el corredor Vermicell al circ de Cambre d'Aze. Un corredor clàssic que des de fa molt de temps tenia ganes de fer i que ja havia intentat un cop amb el César. Arribem a l'aparcament i el temps no acompanya, fa molt de vent i un cel ennuvolat.
Ens equipem i sortim des de l'aparcament de l'estació de l'espai de Cambre d'Aze en el poble de Eyne 2600. Sortim direcció el circ de Cambradase per la pista ampla del final de l'aparcament, caminem per les pistes d'esquí per anar a buscar la part més alta de les pistes, fins últim "telearrastre". Sortim de les pistes pel mig del bosc, buscant el millor camí per anar pujant entre els arbres.
Hi ha molta neu tova que fa difícil i cansat puja però poc a poc ens apropem més a l'entrada de la canal, sempre visible durant tota l'aproximació. El vent no deixar de bufar i molesta molt, però com ningú diu res, seguim amunt fins l'entrada del corredor. Fem la primera pala fins la part més estreta i abans d'iniciar els 250m del corredor, ens col·loquem els grampons i canviem els pals d'esquí pel piolets. Entrem en la canal i el vent desapareix, ja que estem protegits per les parets del corredor. La neu esta en molt bones condicions, i ens anem rellevant per obri traça.
Com sempre, el corredor des de sota i des de lluny impressiona molt més que des de dins seu. Quan fèiem l'aproximació anava pensant que aquell corredor era molt més que 45º/50º i no les tenia totes. Per un cop a dins les coses canvien i és un corredor per gaudir. Sortim del corredor i ens retrobem amb el vent i el fred, intentem anar a buscar el cim, que jo creia que era a la dreta del corredor i puguem fins la cota 2711m. Voliem intentar baixar per la dreta de la muntanya, però degut a les condicions meteorològiques i la nul·la visibilitat ens estimem més recular i baixar per la canal central a l'hora que ens adonem que el cim es sobre la canal central, que jo estava equivocat, però amb el vent, fred i la poca visibilitat decidim baixar sense pujar al cim.
Baixem pel corredor central, amb molt de vent, tot i que en un lloc un pel protegit fem un parada per agafar forces, amb la companyia d'una altre cordada que ens hem trobat i venien darrera nostre en el Vermicell. Mengem alguna cosa i seguim baixant cap al punt de sortida, desfent el camí de pujada amb la neu tova. En algun tram trobem a faltar les raquetes de neu per evitar els enfonsaments fins la cintura al caminar.
Un corredor que cal tenir a la llista, fàcil i bonic, que tot i el patir mal temps l'hem pogut gaudir amb molt bona companyia!! Ara haurem de tornar per pujar fins el cim de Cabradase!