dilluns, de febrer 17, 2014

Pel Montseny. Turó de l'Home, Les Agudes, Boira...

Diumenge, abans d'anar cap a Castanyet, al dinar amb els Gegantes de Calella, decideixo anar cap al Montseny per fer una entrenament, més quilometres i més desnivell per seguir agafant forces. Així que pujo fins a l'aparcament de Santa Fe del Montseny, em canvio i sense tenir-ho massa clar si podré fer molts quilometres, per la boira i algunes gotes, surto des de l'aparcament del costat del restaurant direcció el turó de l'Home.
La idea és fer la ruta circular, que vàrem fer ja fa un temps amb la Marta, però sortint des de Santa Fe i afegint al turó de l'home el cim de les Agudes.
Així que surto seguint el PR-C 208 (que seguiré gairebé en tot el seu recorregut) les marques son blanques i grogues. El primer tram del camí puja per una pista/camí vora la riera de Santa fe fins la Font de Passavets (aparcament). Des d'aquí comença la pujada. Segueixo amunt i passada la font, segueixo les indicacions de Turó de l'home, deixant a l'esquerra el desviament que marca direcció a les Agudes del mateix PR (camí de tornada). Vaig pujant fent els revolts plens de fulles i que poc a poc guanyant alçada. No vaig molt ràpid, però tampoc em canso massa i vaig fent fotos a l'hora que no deixo de córrer en cap moment.
Al mateix temps que guanyo alçada, deixem la fageda i em trobo amb una zona d'avets denominada "l'avetada de passavets" i la boira es fa més espessa. Sort que he sortit amb paravents i la tèrmica!
Un cop passat l'avetada el camí és una mica més planer tot i que poc després de passar pel costat del “pou del comte” el camí tornar a fer pujar i ja sense descans arribo a la carretera que hi ha dalt del turó de l'home.
Travesso la carretera i seguint les senyals segueixo amunt per una pista que poc a poc és fa corriol i em porta fins el cim del Turó de l'home 1706m. No és veu res de res i fa un pel de fred. Faig alguna fotos i ràpidament des del cim baixo fins el coll de sesbasses i segueixo el PR que ràpidament deixo per agafar el GR 5.2 (Vermell i blanc) que en porta fins el coll de les Agudes sense perdre gaire alçada i on retrobem el PR. Des del coll només em cal fer l'ultims metres de pujada fins el cim de les Agudes 1706m on el sol per un moment guanya a la boira i escalfa per un petit instant. Fotos, aigua, menjar alguna cosa i pujo a l'instagram alguna foto més del recorregut (que també em serveix com eina de seguretat ja que les fotos que pujo les geolocalitzo a l'aplicació i així com vaig sol sempre deixo un petit rastre per on vaig i cap on vaig).
Des del cim baixo ràpid per no refredar-me massa, fins el Coll de les Agudes i torno agafar el PR-C 208 que sense deixar-lo i per un bonic corriol ple de fulles i per un terrenys tou em porta fins la font del Briançó i des de la font segueixo baixant molt ràpidament cap a la font de passavets per recuperar el camí de pujada i tornar a l'aparcament de Santa Fe. Això si, poc abans d'arribar al cotxe miro el rellotge i veig que puc allargar un pel més la sortida, així que des de l'aparcament segueixo el camí de color lila que donar la volta a la Zona de Santa Fe i que esta adaptat per fer amb cadira de rodes i que em serveix per allarga un quilometra més l'excursió.
Una bona matinal amb desnivell uns 12 quilometres, però prou salvatge, amb fred i boira i sense gairebé ningú per les muntanyes. Amb molt bones sensacions i gaudint a cada pas!


La zona de la Fageda
Cim del Turó de l'Home amb la boira 1706m
Cim del Turó de l'Home amb la boira 1706m

Camí de les Agudes
Vista des del cim  de les Agudes
Cim de les Agudes 1706m
Cim de les Agudes 1706m
Cim de les Agudes 1706m
Camí de Baixada.
Riera prop de la font de passavets

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada