dimarts, de febrer 04, 2014

Trail de Rocacorba "Quan tornes a volar...." (02/02/2014)

Diumenge de bon matí enfilem cap a Canet d'Adri, avui també ve la Marta a donar-me ànims! Així que matinem i després d'un divendres i dissabte un pèl tocat pel refredat arribem a Canet d'Adri, un petit poble a la vall de Llémena prop de Girona. Recullo el dorsal i em trobo amb dos companys dels Castellers de l'Alt Maresme que també fan la cursa de 20km, parlem i compartim sensacions i ens fem una foto del "Team maduixot". Escalfem una mica i cap a la sortida. Un dia fred però amb un cel obert i amb els primers raigs de Sol que escalfen les primeres hores del matí. Busco ràpid la Marta per deixar-li la roba, una foto de la sortida i cap amunt!

Em conec una part del recorregut de la primera edició que vaig córrer (era una cursa en format nocturn). Tinc la cursa al cap, amb l'estratègia a seguir, els primers 6 quilòmetres són corredors on caldrà no perdre roda, després hi ha 3km de pujada on guanyem gairebé tot el desnivell de la cursa per després baixar als prop de 11km fins el poble. Sona el tret de sortida i em col·loco seguint el grup capdavanter a un ritme prou viu que em permet córrer en totes les pujades i mantenir un bon nivell sense anar amb la llengua fora. En els primers quilòmetres tinc bones sensacions i em sento ràpid i poc cansat, així que en les petites baixades augmento el ritme i després intento seguir els corredors que tinc davant. Hi ha molt de fang que fa un pèl difícil les pujades i les baixades pel perill de les relliscades.

Arribem al primer avituallament i com que porto bidó només agafo un parell de talls de taronja i segueixo amunt per un corriol estret i dret amb alguns trams de fang. Primer puja suau i puc seguir corrent en gairebé tots els trams ja que sempre vaig un pèl més lent si camino, així els dos primers quilòmetres de pujada vaig bé, aprofito per beure del bidó i mirar el temps i l'alçada que portem. En els últims metres de desnivell vaig una mica més lent i per darrera vénen un parell de corredors a molt bon ritme, així que m'esforço per no ser atrapat i poder fer la baixada sense ningú al davant.

Arribem dalt de tot de Rocacorba amb unes vistes increïbles que no tinc temps de gaudir, ens fan grimpar per les pedres del cim i arribem al segon avituallament abans d'iniciar el descens més tècnic. Només paro per agafar 4 talls de taronja i cap baix. Veig que vaig bé en els trams tècnics, que les cames responen i els genoll no es queixen, el terra tou segur que ajuda a fer la baixada més tècnica i divertida. En el primer tram de baixada avanço alguns corredors i només n'hi ha una parell que em passen, però em sento ràpid i segur, amb molt bones sensacions que feia temps no tenia a les baixades. Després de la baixada tècnica entrem en un tram de pista i corriol ample amb menys desnivell on veig que puc incrementar el ritme i atrapar els que tenia davant. El camí va sempre pel costat de la riera de Rocacorba i en els pocs moments que puc aixecar el cap veig que és un indret on caldrà tornar d'excursió per descobrir.

Poc a poc em sento millor i a cada quilòmetre intento anar més ràpid i començo a atrapar corredors que duc davant. En els trams tècnics gaudeixo com una cabra i en els plans o baixades de pista veig que tinc una punta de velocitat que no tenia abans. Així que amb bona motivació veig que només falten 4km i em menjo un tros de taronja que portava guardada i gas a fons. Passo ràpid pel darrer avituallament i ens marquen 3,5km de pista i aquí em poso a un ritme fort amb el qual atrapo uns corredors més i segueixo direcció Canet d'Adri. Tot fa baixada o pla. Quan connectem amb el primer quilòmetre, que és mateix de pujada i baixada, sé que només hi ha una petita rampa i que si no afluixo arribo molt bé de temps. Faig l'última rampa que em porta fins les primeres cases de Canet d'Adri i cap a l'entrada a meta a tota velocitat amb les cames senceres i amb la motivació pels núvols pel temps i al cursa! I també per les felicitacions de la Marta!!!

Content tant pel recorregut fet, pel temps 2:01:18s i la posició 23 de la general (sumant les posicions de corredors individuals i dels equips) i 16 de la meva categoria però sobretot per la sensació de córrer gaudint i divertint-me com feia temps que no ho feia! Sembla que els vespres i les nits fredes de sèries, fartleks i pulsòmetre pel passeig de Calella donen els seus resultats a l'hora de guanyar velocitat i fons, que els entrenaments i la recuperació del genoll dóna els seus fruits tot i alguna petita molèstia que em fa estar atent per les properes curses. També hem après que cal estar més descansat, no saturat de curses i quilòmetres per poder gaudir-les. L'any vinent tornarem a córrer per Rocacorba, però aquest cop farem el recorregut de 30km! que pinta molt bé! una gran organització, bona samarreta de regal, avituallaments, recorregut.... una cursa per recomanar!

I Propera parada: "Ascens a Sant Sadurní" 21km i 1200m D+ a Sant Feliu de Codina al proper 9 de Març.


Team maduixot (Amb la Judit i Miquel)



Foto Organització (Oriol Batista)



Foto organització (Guillem Casanova)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada