diumenge, de febrer 26, 2006

Gra de fajol (2708m) amb esquis i primera cursa de la temporada....

Gra de fajol (2708m) amb esquis

Tornem a la muntanya, el dissabte un dia impressionat, agafem el cotxe, matinem i cap a ulldeter, amb d’intenció de fer alguna muntanyeta per la zona. L’Eva molt cansadeta i amb mal de queixal, però fa l’esforç i s’aixeca i anem cap al monte. Molta neu! I un sol impressionant. Enfilem des del últim telecadira, hi ha una multitud de gent! Anem fent fins al Coll de la Marrana amb molt bona neu. I d’aquí decidim anar cap el Gra de fajol.

La neu és molt dura, te una petita capa de neu tova i sota glaç, degut a que aquesta zona es molt ventada. Arribem a un petit ombro avanç del cim a 50m i aquí fem mitja volta ja que no portem grampons. Així que dia guapo i amb un neu impressionant, la baixada el millor però com sempre massa curta! Una matinal maca, massa gent encara que des del coll de la marrana fins al cim ningú, tothom o gairebé tothom cap el Bestiment...

Fotos:
1. Pujant per les pistes d’equí amb la cara est del Gra de Fajol Gran.
2. Cara nord del Gran de Fajol petit.
3. Vistes de la Garrotxa
4. Coll de la Marrana ple de gent.
5. L'Eva pel coll de la Marrana.

Primera cursa... Vall del Congost

Mal de panxa tot la nit, però al final decideixo anar a córrer, les ganes i la il•lusió fan més que el seny. Així que cap Aiguafreda, fa molt de fred i a la primera pujada és durilla encara que curta , el primer tram de pujada el Tagamanent, en quedat aturat! despres poc a poc a recupera fins el cim... Però la baixada de vertigen, rapida i acollonant! Recupero i desprès de passar un riu amb l’aigua freda fins el genollons, l’ultima pujada, maca i durilla, com tota la cursa... desprès fa presencia la pluja intensament i ja de camí cap a la meta... 29km i 1550m de desnivell positiu... durilla però maca, com les curses de muntanya, que son impressionants i espectaculars!