dimarts, de juliol 25, 2006

Fotos i dades de l'excursió al Noucreus.(2799m)

Així que amb els canvis de plans decidim anar al Noucreus, un cim que no havíem fet mai, aproximació bona i una excursió relativament curta. Així que ens plantem a Núria cap a les 10h i anem pujant pel camí del GR-11 direcció Ulldeter. Anem seguint la vall i les indicacions del GR. Fins arribar a l’encreuament de les valls del Noucreus i el Noufonts. Aquí deixem el GR i seguim pujant, una pujada que fa gran desnivell i que ens porta al peu del coll, aquí tenim dos possibilitats, pel dret per mig de la tartera (opció de la finestra) o seguir el camí més marcat que puja més suaument. (Consti que l'Eva volia prendre el camí marcat).
Al final de la tartera ja trobem les 9 creus, en el coll i a 50m trobem al cim la desena creu. Un cim on pots contemplar unes molt bones vistes ja que esta en mig de tres cordals de muntanyes i gairebé en el centre del grup de muntanyes que va des del Núria fins a Ulldeter i la vall de Carançà.
A la baixada decidim anar cap al coll del Noufonts seguint el GR que aquí tornem a retrobar i no el deixarem fins a Núria. Per la baixada, com ha dit l’Eva, hi ha un indret on es poden contemplar una colònia de marmotes. Amb cura i atenció ens podem apropar molt.
Així, ha resultat una excursió amb 800m de desnivell positiu, 4 hores amb parades i amb l’observació de marmotes i molt bones vistes. L’excursió la podem allargar seguint per les carenes i empalmant cims fins allà on volguem.
Vistes del riu Nuria des del cremallera.

Fent camí i al fons la vall del Noucreus.Pont sobre el riu.
Pujant per la vall amb el Puigmal al fons amb petits núvols.Tartera final.