dimecres, de setembre 23, 2009

Primers dies de tardor per Montserrat...

Feia dies que la mandra ocupava part del meu dia a dia i també feia dies que no sortia a la muntanya. Avui a mig mati, visita a Montserrat per estira les cames, allunyar-me de la mandra i carregar piles entre aquestes roques. I com no, el millor lloc on fer-ho es la zona d'agulles, per mi la zona 100% Montserratina on hi ha més agulles concentrades i les més boniques en formes, on un gran entremat de camins, canals entre boscos densos, recorren aquest laberint de agulles de Roques amb noms ben curiosos com la bitlla, la bola de partió, la saca gran, l'agulla de l'arbret, les bessones, la maquina de tren, etc... que et fan sentir molt i molt petit quan t'atures sota d'elles i alces el cap per trobar el cim de cadascuna.
Així avui m'he perdut i desconec-tat una estona, fent la volta a la regió d'agulles, aparcant el cotxe a Can Massana i seguir el camí cap al pas de la portella i enfilar-me des del coll de la portella pel camí que recórrer tota la part alta d'agulles (marques vermelles) amb alguna canal equipada amb cordes, per facilitar el camí. He arribat fins la canal ampla i cap el refugi d'agulles i tornada a l'aparcament.
Difícil es fa descriure els colors de tardor que apareix poc a poc per la muntanya aquest dies, sense l'ajuda de les fotos. Colors, ombres, i el silenci com a companya de viatge nomes trencat pel soroll d'alguns ocells, corbs i alguna que altre cabra salvatge...
i també de baixada cap el cotxe recordava el primer cop que escalava a Montserrat, i a l'arriba a casa en buscat el meu diari d'escalada (que tinc abandonat des del 2001 i avui he decidit reprendre) per llegir aquella breu ressenya:

"28 i 29 del 12 1995, em anat a escalar a Montserrat el Raül, l'Eric, la Betina, l'Isa i jo. Em escalat la aresta de l'arbret de l'agulla de l'arbret i la maquina de tren que em pujat l'aresta brucs. A més de fer un parell de llargs d'artificial. ha estat la meva primera escalada a Montserrat, espero que no sigui l'ultima. 29/12/1995"

Ara ja uns quants anys... i em tornat algun que altre cop...


Roca Petita de la Portella.

Fita vora la Roca petita de la portella.

Camins amb les llums que filtra el bosc.

Camins amb les llums que filtra el bosc.

Bola de Partió i la Bitlla.

Conglomerat.

Catifa de fulles pel camí.

Verds i vermells.

Tardor...

Arrels, alló que ens uneix a una mateixa terra i que ens fa més forts.

Bessona superior.

verds, grocs, taronges...

... i Cabres salvatges

fen equilibris...

... del verd el marro

passant pel groc, el taronger...

enfilant-se

llums amb el filtre del verd...

escalant...

La boleta del portell Estret.

El bosc de la canal ampla.

... i més tardor


de tots els colors...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada