dimecres, de desembre 05, 2012

I primeres neus, un altre Bastiments 2883m

Amb les primeres nevades de la temporada comença el cuc de la muntanya hivernal! Així que diumenge 2 de desembre decidim anar cap a Ulldeter per fer la primera excursió de la temporada. Després de treure la pols als piolets, grampons i buscar les polaines al fons de l'armari anem cap Ulldeter amb la intenció de fer un volta fins al cim del Becivers.
Arribem a l'aparcament i comprovem que el vent és fort i molest, decidim pujar només fins al Bastiments. Amb la Marta encara no havíem pujat a aquest cim, que amb la de diumenge era ja la 18 vegada que feia cim.

Ens abriguem molt amb tot el que hem portat i sortim amb la mandra que ens trepitja els talons. Però poc a poc ens anem engrescant tot i el fred i el vent que no deixa de molestar. El mantell de neu no és gens uniforme i el vent ha fet que hi hagi molts trams de neu dura.

Pugem fins al refugi i seguim pel GR que porta fins al coll de la Marrana, aquí veiem que el vent ens pot deixar anar cap el cim de Bastiments tot i algunes ratxes que fan que aturem el pas per no perdre l'equilibri. Abans de pujar l'última rampa parem a fer un parell de barretes, fotos i contemplar les vistes. Avui podem veure Montserrat, Montseny, el golf de Roses, Canigó...
Pugem els últims 250m de desnivell i quan trèiem el cap al cim, el vent ens saluda fort. Fem la foto del cim i comencem a baixar cap al coll del pas del bou, però el vent és massa intens, fins i tot ens congelem les mans i la cara. Així que amb aquestes condicions decidim baixar cap al coll de la Marrana per la part més a l'est de la gran pala sud del Bastiments i des del coll pel mateix camí cap el Refugi i l'aparcament.

De Baixada parem a menjar a Camprodon i comprar formatge!