dilluns, de novembre 28, 2005

Seguretat

Quan jo anava a l'Insti... Representava que t'havies "fet gran". Et vigilaven, però de lluny: ja sou grandets. Passaven llista, sí: t'havies de dossificar les campanes. I quan el profe faltava... iuju!! al parc a jeure a la gespeta, no?
Bueno, pos a l'IES, com a mínim en aquest de l'Hospi, el conserge passa per les classes a primera hora per recollir la llista dels que no han vingut, i envia un SMS als pares!! L'institut està tancat, i si falta un profe, algú altre porta feina als nens per fer a classe. És que, oh, si a un nen li passa alguna cosa en l'horari escolar és responsabilitat del centre si no hem avisat a casa que no és aquí... Lo qual em portaria a parlar d'aquesta concepció de que sempre que passa alguna cosa és responsabilitat d'algú, però això ja seria tot un altre tema...
Per cert, que després de passar tot el matí fent les classes que ja m'avorrien quan m'havia d'examinar d'allò, tornant cap a Castefa he trobat una cua de mil dimonis... No sé si això de reservar un carril des del Fòrum fins a l'aeroport per a les autoritats és un símbol de la paranoia del terror que s'imposa dia a dia... però francament, a més d'una tocada de collons, em sembla un insult per a tots aquells que estaven fent caravana que anéssin passant els cotxes oficials superant el límit de velocitat permesa i amb les sirenes posades. Si en nom de la seguretat és possible reservar un carril i colapsar completament les entrades i sortides a la ciutat durant dos dies i a sobre recomanar que la gent per un dia agafi el tren... si en nom de la seguretat és possible tancar i barrar a 1km a la rodona el recinte on es reuneixen els "representants del poble" i s'evita així que una veu de protesta vingui a aiguar la festa... llavors em pregunto de què tenen tanta por, i sobretot, m'empipa que pretenguin que tots els altres també en tinguem.
Vaig veure "The 4th world war", i em vaig quedar amb una frase: "todo se permite mediante esa forma de creación de consenso tan particular que es el miedo", deia un argentí parlant de la repressió policial a les protestes al 2001.
Demà tothom estarà satisfet de que el dispositiu policial ha evitat que es produís cap accident.
En fi!

1 comentari:

  1. Les anomenades forces i cossos de seguretat són, en general, força inoperants. Mai no han evitat cap atentat dels grossos. La seva logística es limita a escoltar el que els hi dieun els confidents, res més. No en saben més.
    Però com que no ho poden confesar, el que fan és escenografia. Quan arriba una tropa de gent important posen enlaire tots els helicopters que tenen, despleguen forces que mai estaven al carrer fent la seva feina de cada dia, impedeixen aparcar a mil metres d'on potser que vagi a pixar una autoritat, posen bateries de missils terra-aire a l'aeroport, tallen la circulació...
    Si no saps que fer, al menys que es noti que fas alguna cosa: aquesta és l'estratègia.
    Mentre, el personal es toca el collons, s'espanta (això és el més important) i les autoritats locals queden satisfetes del seu desplegant (l'escenari ha estat soberbi), encara que no se sàpiguen el guió.
    I així anem fent...

    Màrius

    ResponElimina