dimecres, d’octubre 24, 2007

I això que jo vaig en moto

Sembla que no pugui ser. La construcció de l'AVE, sumat al fet que no s'ha invertit un puto duro en els trens de rodalies fa que dues línies de Renfe i una dels Ferrocarrils catalans estiguin fora de funcionament. Quanta estona, em donaria per preguntar, espero que no sigui en hora punta. No, no: quinze dies!

Diuen que 160.000 passatgers entren cada dia a Barcelona mitjançant alguna de les línies que estan fora de funcionament. Això sense comptar els que surten. I diuen que dilluns 60.000 passatgers van agafar els autobusos que s'han posat per suplir els trens. Els altres 100.000 suposo que van anar en cotxes (a mi això em dóna un mínim de 20.000 cotxes més a Barcelona si aquests 100.000 s'han organitzat de quatre en quatre).

La història de tot plegat faria riure si no fos per lo trist que resulta. Van posar un telèfon d'informació (que per cert no era gratuït), però que entrava en funcionament a partir del dilluns a la tarda. Clar, què vols que et diguin abans, si no tenen ni idea del que passarà. A més a més, fins dimarts es veu que ningú va pensar en no fer pagar el bitllet de tren als passatgers (per un servei que no donaven). I etcètera.

Però el cert és que no hi ha hagut tanta pols com cabia esperar. Tothom esperava que el dilluns seria un caos absolut. Les ràdios i televisions van desplaçar els becaris a Sants, a Gavà, a la Plaça Espanya... però els passatgers s'havien carregat de paciència, hi havia prou informació, i superades les primeres hores de desconcert, el dispositiu per suplir el tren està funcionant de manera raonablement correcta. Fins i tot es diria que molt correcta, pel que podria haver estat.

I a mi em direu que la qüestió és criticar i tocar el voraviu, però: si quan els dóna la gana (llegiu aquí quan falten 5 mesos per les eleccions) l'administració és capaç de fer les coses bé, PER QUÈ COLLONS NO HO FAN SEMPRE? Vull dir, si l'Ajuntament de Barcelona, més el de Gavà, més l'Entitat Metropolitana del Transport, més la Generalitat, més el Metro, més la Renfe, més la Urbana, més els Mossos, més tota la resta de personatges implicats són capaços de treballar coordinadament per moure 160.000 persones amb eficàcia quan no funciona el tren, com pot ser que no siguin capaços de fer-ho quan sí que funciona?????

2 comentaris:

  1. si és un jaleo 160.000 persones, imagina't 7.000.000... mamma mía!

    ResponElimina
  2. en resposta a la teva darrera pregunta: PER DESIDIA.

    ResponElimina