dimecres, de setembre 05, 2012

Ciénaga de Zapata, Bahía de Cochinos: Biodiversitat. (Fins a la victòria sempre IV)

Un dels llocs que tenia moltes ganes de conèixer de Cuba a nivell de natura, era la Ciénaga de Zapata, des del primer moment que vaig començar a tenir ganes d’anar a Cuba vaig descobrir que hi havia un lloc on es podien veure moltes espècies d’ocells, animals i amb una gran diversitat natural. A més a més forma part de la Bahía de Cochinos, lloc on el govern revolucionari va aturar un atac contra el govern revolucionari pagat i patrocinat per EEUU.
Arribar fins la Ciénaga ja va ser tota una aventura, amb un Chervolet del 56 de 8 places que varem compartir prop de 5h amb 4 austríacs, 1 cubà (xofer) i nosaltres dos. I jo als últims seients compartint camí amb les motxil·les. Varem passar dues nits en una agradable casa a Playa Larga on varem trobar el caliu d’una parella molt agradable que ens van ajudar molt i ens van acollir com si estiguessin a casa. Així que primer dia de descans, fer el primer bany a Playa Larga i tastar la calor xafogosa de la zona. A la nit anem a la platja vora de la casa a fer fotos al cel ple d’estels i a descobrir com són de grans els crancs d’aquest país!
 El dia següent agafem un Ford del 51 i cap a la zona oriental de la bahía de Cochinos. Amb un biòleg del parc, un savi que és un llibre obert, caminem diferents recorreguts descobrint basses d’aigua dolça, aigua salada amb molts peixos, coves amb ratpenats, llangardaixos, ocells, aus, i fins i tot un mamífer, la jutía (una espècie de rosegador gegant). Aprenem molt del guia i ens ensenya molts racons, ocells, reptils... realment un recorregut molt interessant per la natura, tot i que a voltes en alguns trams dels camins també parlem de política... Aquí fem centenars de fotos i acumulem centenars de noms científics, comuns de tot allò que veiem, plantes, ocells, animals...
Anem cap a casa, descansem i lloguem unes bicis per anar cap a les platges que al mati hem vist per poder fer snorkel. Així que amb ulleres que ens deixen a la casa i dos bicis fem prop 15km per la carretera fins que trobem, després d'alguns intents, una platja ideal on fem uns banyets amb la companyia de centenars de peixos de tots els colors, en una platja de pedres i amb un fons marí de sorra blanca... uau! així que amb 30km de bici se'ns fa l’hora de sopar, mengem un bon peix i una bona sopa de frigoles i a dormir que demà anirem cap a Cienfuegos per passar-hi una nit de camí a Trinidad.