divendres, de desembre 16, 2005

Porca misèria...


Mira que son de ploraners.... aquests gent de les grans empreses del Cava... aquest dies els diaris portant la noticies de les xifres de com afecta al boicot els productors de cava català. No ens deixem enganyar per els poder econòmics, fins i tot ells mateixos no amagant la veritat encara que la forma de dir els seus resultats econòmics provoca engany. El fet que han deixat de vendre 4% (Freixenet) i 4,4% (Codorniu) a l’estat espanyol, no a afectat els guanys de l’empresa. Fins i tot els números publicats ahir al diari AVUI, diu que ha Codorniu han incrementat la seva facturació per l’augment de vendes a l’estranger. Fins el 30 de juny 2005 havien facturat 208.4 milions de € en contra de l’exercici anterior que havien facturat 205.9 milions de €. Si burros no son aquest cavistes, (sempre parlant de les grans marques). Però aquesta campanya de no deixar de plourà defensar els interessos que defensa i això s’ha de deixar clar. Els poder polítics espanyolistes estant fent be la seva feina de boicot polític i econòmic a Catalunya, recolzada per la burgesia establerta aquí. Però nosaltres continuem abaixant el cap i rebent les clatellades... seguim fent més cas el seny i que a la rauxa.
Encara alguns polítics perden el temps per anar el supermercats de l’estat espanyol a donar gràcies a tots aquells que portin a la bossa algun producte català...
Espero que algun dia aquest poble desperti de l’anestesia col·lectiva a la que estem sotmesos.

3 comentaris:

  1. Sinceiramente, creo que o boicot é, mais que unha realidade, unha simple idea itroducida pola dereita rancia para enrarecer ó ambiente. Canto mais se fale del, mellor funcionará.

    E se cando chege, non vexo na miña casa o cava de sempre, ármase unha gorda. E as ceas do nadal non son para falar de política nin estatutos varios.

    Un saúdo.
    Galleguiño.

    ResponElimina
  2. Estic d'acord en que això del boicot és fonamentalment una idea per augmentar la crispació, però també és cert que en certs ambients ha quallat (ahir un amic em deia que la seva empresa ha perdut algun client a Madrid pel tema...)
    Segurament, el problema és el de sempre: la dreta rància crida més fort i el seu missatge és més incendiari. I el sentit crític de la gent és baix... o molt baix... o zero.

    ResponElimina
  3. Jo tinc la sensació que el boicot ha tingut un impacte molt més gran que el 4% aquest... el que passa és que si Codorniu, Freixenet o La Caixa fessin públiques unes xifres "impactants" de la baixada de facturació a les Espanyes (posem per cas un 20%), això engrescaria encara més els boicotejadors, posaria molt nerviosos els accionistes, caurien els preus, en fi s'engegaria una dinàmica molt perillosa.

    Per tant, s'opta per reconèixer que l'impacte existeix, però que no és "per preocupar-se". Evidentment aquest boicot l'ha engegat la dreta rància perquè la crispació és la seva "aposta de futur" per tornar al govern, però un petit element de reflexió: si ara comencem una cacera de bruixes contra els supermercats que venen cava d'extremadura, no estem actuant exactament igual?

    ResponElimina